Sommertatoveringer?

I dag har det vært sol og fint. Jeg har vært på sykkeltime på treningsstudioet! Så da ble det litt trening i juli også, haha ^_^

På vei hjem fra Stamina så jeg noe som lignet et kveldsmøte for alle kaiene i området:

De hadde samlet seg på taket og det så ut som om de hadde det riktig så hyggelig.

Kanskje jeg skulle ha fått tatovert kråkefugler på kroppen?

Om sommeren, i sola og varmen, er det ekstra lett å få vist frem tatoveringene sine, for de som har det. Jeg har ikke smugfotografert noen, og jeg har i grunn heller ikke lagt merke til så mange tatoveringer i år, men de er der. Jeg tok min første tatoveringer i 1999, tror jeg, eller i 2000. Det var første året på videregående i hvert fall. Da var det kjempepopulært å tatovere seg.

Det kom reisende tatovører innom byen som fikk låne lokaler på en eller annen frisørsalong. Så var det bare å bestille time. Sånn i ettertid synes jeg de skulle ha vært strengere på alder, for det er 18-årsgrense. Jeg var 16-17 år og trengte bare si at det er helt greit for mamma og pappa, så var det i orden. Å velge seg et motiv å ha på kroppen for resten av livet som 16-åring er risky business.

Jeg bladde i en katalog med motiver og gikk for en sol, fordi jeg tenkte at denne er så nøytral at den kommer jeg sikkert til å tolerere også som gammel. Året etter tatoverte jeg meg en liten drage som jeg hadde sett en tegning av på internett.

Jeg har ikke vist frem tatoveringene mine i dag.
Jeg hadde en vaskejobb en sommer og da var det en som sa til meg at "sola skinner alltid på deg". Jeg skjønte ingenting før noen dager etterpå. Han snakket om tatoveringen min ^_^

Jeg fikk meg forresten en ny liten tatovering i fjor. Ved siden av dragen min. Den har jeg heller ikke vist frem i dag.

Blomsten min er litt tørr, men jeg håper at det ordner seg med litt fuktighetskrem. Vil ikke at tatoveringen skal være skadet...

Etter å ha sett alskens tatoveringsprogram på tv virker det som om det er veldig vanlig at tatoveringene betyr noe. Mine betyr ingenting. Den ene valgte jeg fordi jeg trodde jeg ville klare å leve med den, jeg ville bare ha en tatovering, den andre valgte jeg fordi jeg likte drager og den siste var på tilbud. Ikke bare derfor, jeg syntes den var veldig søt også, og liten og nøytral. Men det er gjerne sånn at når man først har tatovert seg, så vil man ha mer. Skal jeg ha flere tatoveringer så vil jeg at de skal bety litt mer. Og jeg vil at de skal være veldig, veldig fine.

Jeg følger en på Instagram som deler bilder av forskjellige tatoveringsartister i Seoul. Jeg har foreløpig ikke planer om å reise dit, men det er mange flotte tatoveringer. De er så delikate!

Bare se på den maneten! Og insektet! Og blomsterranken! De er nydelige. Og sommerlige. Ikke minst. Nå har faktisk alle damene i min nærmeste familie en tatovering, og sommerlige er de alle sammen!
Jo, jeg har veldig lyst på flere tatoveringer. Og jeg har lyst til å reparere litt på solen min, som har blitt litt uklar i løpet av årene som har gått. Jeg spurte et sted om de kunne fikse det, og det var greit, men de informerte samtidig om at ansiktet ikke kan reddes. Det er like greit, for jeg synes ikke noe om ansiktet. Jeg bare liker sola. Jeg vil ikke dekke tatoveringen til med noe annet, for det var et valg jeg tok en gang, men kanskje ansiktet kan fjernes på et vis? Jeg har lekt med tanken om at det kanskje var mulig å forandre det til en sommerfugl.
Vi får se hva tiden bringer!

Kanskje hele leggen min er full av tatoveringer en dag? Da skal jeg vise den fram både sommer og vinter! Minus vinter. Jeg er så frossen, det hadde ikke gått ^_^

Herregud! Jeg kan jo tatovere hele leggen full av mine favorittpokemon! Jeg kan dekke hver føflekk og hver blodutredelse med dem, så blir leggen så pen så pen ^_^

Her er et eksempel på å dekke en føflekk som jeg så på Instagram:

Synes den er søt ^_^

Har du tatoveringer eller ønsker du deg tatoveringer?

Er det ekstra stas å få vist dem frem når det er sommer?

Ønsker alle en fortsatt fin kveld med eller uten permanente eller vaskbare tatoveringer ^_^

Kommentarer