Å treffe feriefolk ^_^

Noe av det som er hyggelig med å reise hjem til gamle trakter er å treffe på gamle kjente. I går tok ei venninne kontakt og lurte på om vi skulle gå tur i dag. Det ville jeg selvfølgelig gjerne! Vi treffes alt for sjelden.

Vi valgte å gå en tur i nabolaget. Jeg har sikkert delt nesten de samme bildene før, men disse er tatt akkurat i dag. Ikke i påsken, ikke i fjor sommer og ikke høsten for tre år siden ^_^

Her ser vi mot det gamle nabolaget.

De leier ut kanoer eller kajakker like borti der og vi så noen som var ute og padlet. Vi holdt oss i strandkanten og de to barna til venninna mi kastet stein i vannet. Med unntak av de som var så fine at de havnet i sekken og siden i en hurtigvoksende steinsamling ^_^
Det er så fint her! Vi gikk opp til en utkikkspost og hadde piknik. Steinene kastet vi nede ved det røde naustet. Det skal ikke mange metrene opp i lufta før verden ser helt annerledes ut!
Tenk å kunne ha vært en fugl! Å se verden på deres måte. Finne mat og spise den hvor man vil. Denne jenta var så heldig å finne et par krabbeklør oppe på utkikksposten. 
Det er gøy å finne små skatter ^_^

Turen gikk videre i håp om å få sett hester. Dette er utsikten de bruker å ha:
Det er så vakkert!

Hestene hadde skiftet beitemark for sommeren, men de var lett å finne! Tror de gjerne ville ha godsaker, men akk, ikke denne gang... Det er nok like greit. Man bør ikke mate andres dyr i tide og utide.
Like ved hestene vokste det masse prestekrager og en blomsterkrans ble lagd. Det fikk meg til å tenke på en fin sommersang, men jeg kom bare på halve teksten og måtte ty til Google. Jeg deler teksten her sånn at vi kan synge den sammen!

Er du klar? Host og hark, rensk stemmen, så synger vi:

Bind deg ein blomekrans,
kom så til leik og dans,
fela ho læt no så vakkert i lund.
/: Sit ikkje stur og tung, syn at du og er ung,
veks fri som fagre lyng, dans no og syng. :/

Nydelig synging!

Vi gikk videre, jeg gikk nynnende. Her er enda et bilde av det gamle nabolaget, i en ny vinkel.
Som en liten bonus på turen så vi denne lille pusen. Den fulgte med oss, men syntes avstanden var grei og lå helt i ro ^_^
Det var en veldig fin tur! Jeg håper det ikke blir så lenge før vi treffes igjen!

Vel hjemme utpå kvelden spiste jeg nystekt brød. Med brunost. Ikke krabbeklør.

Håper din mandag også har vært fin!

Ha en fortsatt fin kveld ^_^

Kommentarer