Slapp tirsdag.

Herregud så flaut!


 I dag, 5. juli 2016, har jeg på meg akkurat den samme kjolen jeg hadde på meg 5. juli 2014!

Bare se:
Men jeg tror det går bra. I 2014 var jeg i Sverige og i dag har jeg vært på jobb, så jeg tror ikke noen la merke til det ^_^

Det minner meg om en foreleser jeg hadde i historie på UiO. Han underviste kun på mandager. Han fortalte at han prøvde å være veldig bevisst på hvilke klær han brukte når han underviste. At det ikke var samme skjorte han brukte forrige mandag. Han ville ikke at vi skulle tro at han aldri byttet klær. Og det kan jeg jo forstå. 

I dag, som du kanskje har skjønt, har jeg sett litt på gamle bilder. Det hele startet med at jeg ble så trøtt etter middagen. TK hadde laget en kjempegod hamburger til meg. Og så spurte han meg om hva jeg skulle blogge om i dag. Jeg formelig sank sammen i sofaen av tretthet. "Jeg aaaaaaner ikke", svarte jeg.

Og sovnet litt oppå bloggidélappen mens Manfred holdt meg med selskap.

 Når jeg så smått våknet litt opp igjen var jeg fortsatt like tom for ideer. Det eneste jeg egentlig tenkte på, var sjokolade.
 Men skapet var tomt!

TK tryllet frem en liten bit med kokesjokolade til meg, heldigvis ^_^

Men trøtten ville ikke helt gi slipp. Jeg var nesten sur. Kald. Og hodet mitt var blankt.

Jeg bestemte meg for å se litt på gamle bilder etter inspirasjon.
 I fjor for eksempel, da var jeg riktig så flittig. Vi ryddet og luftet gulvtepper og dyner. Jeg sydde et nytt trekk til hveteposen min! Jeg imponerer meg selv.

I dag har jeg duppet av på sofaen ja. Og vasket klær!

 Jeg får ikke lov til å klappe meg selv på skulderen før sokkene henger til tørk ^_^

For en slapp tirsdag dette er...

I 2010, på denne datoen, var jeg og TK i Helsinki!
Jeg fikk se en snøleopard på nært hold!
 Jeg både liker og ikke liker dyrehager. Aller helst vil jeg at alle dyr skal få være fri og ute i sitt naturlige habitat. Men når det først ikke er sånn, så håper jeg at dyrehagene klarer å ta så godt vare på dyrene som mulig. Og at de klarer å formidle hvor viktig det er at vi tar vare på naturen og de dyreartene vi har. Jeg har lyst til å gi snøleoparden en stor klem. Det hadde nok ikke vært så lurt, dog... Selv om den ser så snill og god og myk ut... Er den ikke vakker?

Apropos dyr. På vei til jobb i dag, langs snegleveien som jeg viste frem på bloggen i går, gjett hva jeg så!!
 Tror jeg så rundt seks brune snegler, men jeg så også to hagesnegler! Hvor var de i går?!
Jeg tok borti det ene skallet og det var som klistret til asfalten, så jeg går ut fra at det var en snegle inni der som beskyttet seg så godt den kunne. Vi sier at det var en snegle inni det andre skallet også. Det er så mye gøyere da ^_^

1. juli skrev jeg at hver dag er en fest. Dagen i dag har mer vært som dagen derpå. Men man trenger å lade opp litt iblant også. I kveld skal jeg være flinkere til å legge meg til en passelig tid. Nok søvn er viktig, også på sommeren. Selv om sangen sier at man ikke skal sove bort "sumarnatta".

Det har som sagt vært litt slapt i dag, men jeg ble veldig glad i morges da jeg så hagesneglene, jeg var veldig heldig som kom hjem til hjemmelaget mat og det var morsomt å se på gamle bilder og hva jeg har holdt på med i tidligere julier.

Det var ikke alle årene jeg hadde fotografert på dagens dato, ellers ville jeg ha vist frem flere bilder.

Her smiler Stina og TK den 5. juli 2011 og ønsker alle en fortsatt fin tirsdagskveld! Bruk den gjerne på lekeplassen!

Jeg skal henge opp tøy, ordne meg litt kveldsmat og enten se en episode Elementary på Netflix eller en episode Six Feet Under på DVD. Så skal jeg legge meg å lese litt før jeg sovner.

I morgen er det en ny dag og nye farvestifter med spreke sommerfarger som klør etter å bli brukt!

^_^

 

Kommentarer