Feeling good.

Det har vært en grå søndag i Vestby.
Ute har skjærene lekt seg og jeg og TK hørte to katter som hadde et litt anstrengt møte ute i bushen. 

Vi har luftet dyner og puter. Og jeg prøvde å støtte opp solsikkene mine litt. Det var ikke så lett.
Må nok kanskje hjelpe dem litt mer.

Mens jeg var ute og tok bilder av gråværet kunne jeg også konstatere at det er lenge siden jeg har vært ute og plukket blomster:
 Det er jo så koselig med alle markblomstene! Og det er veldig koselig med blomsterbuketter. De har, som du ser, sett bedre dager disse her...

I begynnelsen av juni lagde jeg bordkort til et selskap og på de malte jeg markblomster. Det var veldig gøy! Jeg har lagt ut bilde på Instagram, men deler dem her også.
Ellers i dag har jeg fortsatt der jeg slapp i går og ryddet hyller. Det tar tid. Esker ble bare tømt og stappet inn. Det blir godt å få orden, men nå må resten spares til jeg kommer tilbake fra ferieturen min.

Jeg har også, som en forberedelse til turen, forsøkt å skifte ut de litt dystre vinterlåtene på iPoden min til noe mer sommerlig.

De fleste bruker telefonen sin til alt nå for tiden, men så lenge det er liv i den blir jeg å bruke min rosa iPod. Sparer jo batteri på telefonen også da!
 Jeg synes ikke det er så lett å lage sommerspillelister. Jeg er ikke så flink til å følge med på det som rører seg i musikkbildet. Jeg hører lite på radio. Det blir liksom bare det samme gamle.

Hvis jeg hadde vært i tenårene ennå, så hadde det vært enklere. Jeg var veldig opptatt av musikk. Så masse på musikkanalene på tv. Fulgte med. Saumfarte cd-samlingene til de jeg var på besøk hos. Når jeg fant musikk jeg likte hørte jeg på dem. Virkelig lyttet. Lærte meg sangtekstene, hva sangene het, rekkefølgen på albumet. Nå får jeg ofte TK til å legge inn ny musikk på iPoden, så slår jeg på miks og hører på det som dukker opp, uten å huske hva sangene heter, ja, ikke alltid jeg kan artisten heller.

Dette bildet fant jeg i skoledagboken min fra 97/98:
 Jeg var overbevist om at Backstreet Boys skulle følge meg hele livet og at jeg aldri skulle slutte å like dem. Og plutselig var det over. Jeg likte dem ikke lenger. Jeg begynte å høre på helt andre ting.

Mens nå står jeg fast og hører på det samme jeg hørte på for 10 år siden. Tror jeg.

Jeg fant en cd som TK lagde til meg. Sommer 2006 heter den. Den har jeg akkurat lastet inn på iPoden. Jeg har ikke hørt på den på evigheter. Jeg er spent på hvordan den føles nå, 10 år senere ^_^
 Han tegnet på coveret også ^_^

Sånt gjør vi ikke lenger. Alt er så digitalt. Og bare for å bevise at jeg ikke lever i steinalderen, med mine brente cd'er og gamle iPod uten nettilgang:
Jeg bruker Spotify på mobilen altså!

Og i anledning Rootsfestivalen i neste uke, som jeg skal på, så har jeg faktisk hørt på litt ny musikk også. Har ebgynt å glede meg til å høre The Fjords live ^_^

Som sagt synes jeg det er vanskelig å finne sommermusikk. Jeg tar gladelig i mot tips om du har noen? Her er en sommercd jeg fikk brent for noen år siden:
De var sommer for meg da. Men det er godt å fornye seg! Om du har noen sommerlåter å foreslå er det bare å komme med dem, så lager jeg meg en sommerliste på Spotify og sjekker det ut!

Nå blir det kveldsmat og mest sannsynlig kommer jeg meg alt for sent i seng til at jeg skal på jobb i morgen. Det går bra. Vi vet jo hva sommernatta ikke skal brukes til.

Avslutter med et bilde av gårsdagens fargeleggingsøkt!
 Av og til er en bitteliten fargeleggingsbok akkurat passe!

Ønsker alle en fortsatt god søndagskveld, gjerne omringet av sommertoner!

^_^






Kommentarer