Hverdagsferie

I ferien skal man utnytte tida si så alvorlig godt. Eller skal man det? MÅ man det? Og hva er å utnytte tida godt?

Jeg forestilte meg at disse feriedagene bare skulle handle om å slappe av. Ta livet med ro. La klokka tikke og gå og gjøre ingenting. Og så sitter jeg og småstresser litt fordi jeg er redd jeg ikke utnytter feriedagene godt nok. For et paradoks. Det virker som om jeg må lære meg å slappe av ^_^

La oss se hvordan en ferietirsdag kan se ut.

Jeg og TK spiste frokost og så på en tv-serie på Netflix før vi gikk ut i verden for å fange pokemon. Og spise is. Samtidig stakk jeg en tur innom biblioteket for å ta bilde av husflidslagets utstilling der for å kunne reklamere på facebook.
Jeg fanget min sterkeste pokemon så langt! En pingle sett i forhold til hva andre har, men man må jo utvikle seg! Jeg liker vannpokemon ^_^
Med denne seieren dro vi videre til Vestby storsenter og spiste løksuppe til lunsj på Villa Vestby. Nam nam ^_^

Det er lov å la andre lage mat for seg når det er ferie ^_^
Også ble det litt shopping i dag og! Jeg holdt meg til vann og kjøpte Havboka. Den har jeg ønsket meg en stund. Også kjøpte jeg meg flere fargeleggingspostkort fordi jeg synes de er så fine! Føler at denne tirsdagen er ganske maritim sånn egentlig.
Det eneste som mangler er en tur til havet! Men da hadde vi mått tatt bussen til Son, og det gjorde vi ikke. Det nærmeste vi kommer hav her i sentrum er en liten, brun bekk som renner forbi der vi bor. Kan ikke sammenlignes.

Vi trodde kanskje det skulle bli et skybrudd da disse skyene la seg over bygda.
Det tordnet og lynte, vi kom oss hjem, men det regnet ikke.

Vel hjemme brukte jeg litt tid på husflidskontorarbeid. Det er litt ting som må på plass før aktivitetene starter opp til høsten igjen. Rakk ikke å få det gjort før ferien startet, dessverre. Innimellom e-postene sjekket jeg instagram. En dansk broderingsdame jeg følger, @karenmariesnu, hadde lagt ut et bilde av små maneter. Syntes de var så søte!
De minnet meg om en japansk serie jeg så på Animeaften en gang i tiden. Princess Jellyfish. Det handler om jentenerder. Hovedpersonen elsker maneter og hun er flink til å tegne dem. Manettegningene hennes i serien ga meg tegnelyst! Man ser noen i bakgrunnen på det nederste bildet ^_^
Men nok digresjoner! Jeg og TK spiste middag og så litt mer på Netflix før vi tok oss en ny liten pokemonrunde. Vi kommer til å bli så spreke ^_^

Himmelen så slik ut på tur nummer to:
Jeg tenkte fortsatt litt på mangelen på hav. For selv om det er et stykke til havet så bor det utrolig mange måker her! En av dem ser vi øverst til venstre på bildet.

Jeg liker måker, men synes de bør bo ved havet. Selv om det blir vanligere å finne dem andre steder også.

Vel hjemme igjen fant vi fram en film og litt kveldskos ^_^
En film helt uten hav, men med masse action og humor. Det var gøy!

Det hjelper å leve gjennom dagen en gang til. Vi har gjort masse hyggelig. Og vi har gjort litt ingenting. Og noe nyttig. I morgen skal jeg ikke gjøre noe "nyttig". Vi skal til Oslo og bare ha det trivelig! Det blir leksjon 1 i avslapning ^_^

Hva er det forresten man sier om gåturer? Alle gode ting er tre? Finner man andre typer pokemon på natten?

Skal si at sommerens farsott har bitt meg hardt! Men jeg synes det er gøy ^_^

Kanskje jeg finner flere vannpokemon? Kanskje jeg finner.... Psyduck?
Psyduck vinker (og kvekker om sin konstante migrene) og jeg ønsker alle en god natt!

Hva med en midnattspromenade?

Kommentarer