Rolig sommersøndag ^_^

Tre dager med festival er over! Det har vært kjempegøy og jeg gleder meg til å blogge om det! Jeg trenger bare litt tid til å gå gjennom millionene med bilder jeg tok ^_^

I skrivende stund sitter jeg god og mett hos Lillesøster som ordnet oss en deilig eggerøre og stekte pølser til lunsjfrokost. Jeg og mamma sto opp ganske tidlig. Det var så varmt inne og ute blåste det så friskt. Vi bestemte oss for å gå en tur.
Asfalten var tørr, vinden frisk og vi la i vei. Det er så fint her!

Vi bestemte oss for å gå en populær turløype i nærheten som heter Svarthopen rundt. Det er like ved den videregående skolen og har måttet løpe runden i en og annen gymtime. Det var ingen gymlærer i nærheten i dag så vi gikk i akkurat passe tempo ^_^

Vi så et rådyr! Det er der et sted i midten av bildet ^_^
Gikk forbi en skatebane på veien. Den har sett bedre dager!
Jeg synes det er en veldig fin turvei. Akkurat passe lang. Vi møtte på mange flere som også var på tur. Da vi kom hit som bildet under viser, var det virkelig leven. En ordentlig pratesyk kråke. Vi kom nærmere og nærmere og kråke så mer og mer nervøs ut. Først da vi var cirka to meter unna fløy den sin vei.
Den dro ikke så langt, for dette er skatten den voktet:
Det begynte så smått å yre mens vi gikk. Litt smådusk, ikke noe å bry seg om. Men så ble det våtere og våtere. Det er pent her selv om det er grått ^_^
Jeg var ikke akkurat kledd for regn, haha ^_^
De fleste av de vi møtte hadde på regndress. Følte meg ekstra feilkledd da. Men huden er vanntett!

Fine farger på havet ^_^
Stupetårn!
Veggkunst?
Vi gikk forbi noen gamle bygninger langs en vei vi ikke har gått før. Det ligger en forretning like ved så etter at jeg tok bildet over foreslo Google Maps-appen min at jeg kunne knytte bildet til stedet. Selv om jeg synes bildet er morsomt så gjorde jeg ikke det altså ^_^

Da vi begynte å nærme oss turens slutt, så sluttet det å regne. Er det ikke typisk!

Selv om det var vått så var det en veldig fin tur. Og det var kjempegodt å få av seg de våte klærne!
Ble veldig fin på håret av alt regnet ^_^

Tørre klær, eggerøre, sjokolademelk. Herlig!

Om noen timer tar vi bussen til Velfjord. Lillebror sier at vi skal se film. Mer spesfikt så skal vi se "They live". Det blir interessant.

Jeg håper alle har en sånn søndag hver enkelt vil ha. Min er avslappende og helt perfekt!

^_^

Kommentarer