Hjem kjære hjem!

I dag måtte skyene over Velfjord felle noen tårer. Det er fint at det ikke bare er jeg som savner Velfjord, men at også Velfjord savner meg! Skyene hang lavt over fjorden og det begynte å småregne da Torghatten viste seg på horisonten. I dag tok jeg flyet sørover igjen. Vestby møtte meg med strålende solskinn!
TK hentet meg på flyplassen. Det er så godt å se ham igjen ^_^

Han har til og med passet på plantene jeg har på verandaen! Solsikkene mine vokser og vokser! Det blir spennende å se om de blomstrer!
Da jeg kom inn i huset ble jeg ikke like imponert over TK. Det florerte av alle slags rare dyr på kjøkkenet...
De viste seg å være pokemon så det gikk bra. Jeg kastet noen baller på dem og borte ble de!

 Utenfor vinduet vårt var det også et sinna dyr, men det viste seg å være en helt ekte katt! Det var et morsomt fjes den satte opp da jeg snakket til den ^_^
Den tilhører en av våre naboer og er sikkert snill. Den snakket litt tilbake til meg også.

TK lastet ned Pokemon Go etter at vi spiste middag og vi kunne kose oss med å fange pokemon sammen! Vi gikk en fin liten tur i Vestby sentrum. Det var komisk å se så mange andre spillere på samme sted! Hjemme i Velfjord var det ikke så mange, ikke samtidig som meg i hvert fall. I krigsminneparken i Vestby er det to pokemonstopper, steder man kan få gratis pokeballer og der det gjerne dukker opp masse pokemon. Det er en ganske øde park, men nå satt det ungdommer på hver eneste benk og under trærne!
Det var også biler som kjørte i sneglefart forbi, tydelig på jakt etter pokemon, hihi...

Vi er så kule som følger sommertrenden altså ^_^

På vei hjem igjen gikk vi forbi SK som bor i gata mi. Det var hyggelig å snakke og enda hyggeligere da den ene pusen hennes kom og hilste på meg! Jeg elsker pusekatter!

TK fikk forresten en bygave fra meg. Av en eller annen grunn kjøper jeg ofte skjorter til TK når jeg er i Brønnøysund. Så langt har jeg ikke bommet på smaken hans, som han har innrømmet, men så skal det noe til før det blir feil med roboter også da ^_^
Det er veldig godt å komme hjem, være sammen med TK og slappe av. Men det har også vært godt å være hjemme nordpå. Jeg har vært på festival, på kunstutstilling, på fjellet, på fisketur og på mine første pokemonjakter. Jeg har spist brødskive med hjemmelaget rabarbrasyltetøy!
Jeg kan virkelig anbefale en ferie ved Helgelandskysten for de som er glad i vakker natur. Jeg gleder meg til neste gang jeg skal hjem!

Nå skal jeg nyte resten av ferien hjemme hos meg selv. Vet ikke helt hva dagene skal fylles med, men det er helt greit!

Ønsker alle en fortsatt trivelig søndagskveld og en herlig ny sommeruke ^_^

Kommentarer