En blomstrende shoppingøkt!

 Endelig fredag!

Dagen i dag har vært varm og god. Når jeg som er en frossenpinn synes det er godt å gå med noe kortermet, da er det ikke så verst ute ^_^

Sånn så det ut i Vestby på ettermiddagen i dag:
 Jeg skulle egentlig ta bilde av alle måkene... Hvis man myser skikkelig hardt så klarer du kanskje å skimte en hvit prikk her og der. Det er måker. Måker er sommer. Men det kommer jeg nærmere tilbake til en annen dag i juli. Eventuelt flere dager, hvis jeg får tatt noen gode bilder.

Bildet over tok jeg da jeg sto utenfor treningsstudioet etter jobb i dag. Med pakket treningsbag og alt.
 Jeg hadde en treningsavtale. Da jeg kom frem og sjekket mobilen så jeg at den hadde blitt avlyst i akkurat siste liten, så da sto jeg der. Skulle jeg gå inn og trene likevel?

Jeg vet jo hva jeg burde ha gjort, men...
Det hørtes mye gøyere ut å dra på shopping ^_^
Shoppingturen var planlagt. Vi bare dro en time tidligere, og kom hjem litt tidligere enn hvis jeg hadde trent. Det var i grunnen veldig greit. I dag skulle vi shoppe bursdagsgaver. Når jeg er ute og går i butikker, liker jeg å ta bilder av ting jeg synes er fint. Av og til hvis jeg har veldig lyst på noe, men jeg synes det er for dyrt eller vet at det er noe jeg virkelig ikke trenger, da tar jeg et bilde av det i stedet. Så tar jeg med meg tingen hjem likevel, på en måte ^_^

De fleste av bildene over er tatt inne på Søstrene Grene, med unntak av de med gule salgslapper, de er fra Panduro. Sneglene syntes jeg var morsomme, spesielt siden jeg blogget om dem her om dagen. Sommerfuglene tok jeg bilde av fordi jeg syntes de var fine, og det ser i grunnen ganske lett ut å lage dem selv. Også hender det jeg tar bilder av bilder, spesielt hvis de vekker tegnelysten i meg.

Jeg kjøpte litt greier til meg selv også da...

Flere av de jeg jobber sammen med synes det er gøy å holde på med hage. Jeg har kanskje nevnt det før. De snakker om stauder og mur og riktig stell og snegler, selvfølgelig.

Her er et bilde av hagen min.
 Jeg bidrar ikke så veldig i de samtalene på jobb. Det hender at jeg nevner brenneslene som vokser i kroken til høyre der, og ler litt av meg selv og mine grønne fingre, og da er de så snille at de sier at jeg kan koke neslesuppe, som om det er kjempefint å ha brennesler i hagen ^_^

De snakker også om paller. Som oftest pallekasser og alt det fantastiske man kan gjøre med dem, og hvor man kan skaffe seg dem til en slikk og ingenting. De er jo helt perfekte for planting av planter!

Jeg har nå forstått at paller og pallekasser ikke er helt det samme, det lærte jeg i løpet av våren, men med et lite googlesøk fant jeg ut at paller også er ypperlig å plante i.
Nå tilbake til greiene jeg kjøpte til meg selv. Jeg kjøpte nemlig en masse hagerelaterte artefakter, og jeg håper mine kolleger er stolte av meg.

Jeg kjøpte for eksempel hele fire paller! Og en masse bomster attåt.
 Jeg er så full av ideer at jeg kan nesten ikke vente med å få brukt dem! Jeg er litt redd at jeg har kjøpt for få...

Også kjøpte jeg en film om hagestell!
 Hjerterdronningen i Alice i eventyrland har jo en helt upåklanderlig hage, og ikke minst så har hun også kreative gartnere. Jeg håper å plukke opp et par triks underveis. Det følger også med et spill hvor jeg kan lære å male roser røde. Hvis man føler seg litt vill og gal så er plantelivet utenfor Hjerterdronningens hage også noe å la seg inspirere av. Synes å huske at spesielt soppene er usedvanlig store og vakre. Gleder meg til å se den igjen.

Og sist, men ikke minst, kjøpte jeg meg en sommerfargeleggingsbok, klesklyper og enda mer blomster!
 Jeg kjenner sommerstemningen nærmest flyter over! Også er det så koselig å fargelegge.

Jeg kan ta med blyantene ut og sitte blant blomstene mine på verandaen. Mamma var på besøk i begynnelsen av juni og da hjalp hun meg med å kjøpe inn noen krukker og litt blomster. Jeg stoler på at hun har valgt ut de mest hardbarka plantene som kanskje har en mulighet til å overleve en hel sommer med meg.
 De er veldig fine. Kanskje neste sommer så drister jeg meg til å ha fler?

Nederst til høyre ser du forresten en av solsikkene mine. Vi, det vil si Mamma, plantet frøene i potter. Jeg er så spent! Det ser ut som om de vokser litt hver dag ^_^

Vi kjøpte oss en veldig god og fin hagesofa tidligere i sommer, men jeg har både sett og hørt at paller kan bli veldig fine sittemøbler. Her demonstrert ved hjelp av Barbie.

Om du er litt mer handy enn meg så var nettsidene jeg fant med palleideer veldig fine! Jeg stjal bildene fra Kilden Nyheter, her: http://kilden.info/bik-40-fantastiske-mater-a-bruke-gamle-paller/

Også syntes jeg at denne siden også hadde en del morsomme ideer: http://blogg.aftenbladet.no/handarbeiden/2014/03/16/palle-min/

 Nå kan det hende at jeg har gjort meg selv en bjørnetjeneste og ender opp med å blogge for ingen resten av juli, fordi alle mine kjære, faste lesere er for opptatt med å være kreativ med paller...
Del i så fall bilder! Gi dem i gave til meg!

Uansett hva det blir til:
Jeg ønsker alle en strålende helg, med eller uten paller!
Kos dere ^_^

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------

PS: sånn for ordens skyld  kan jeg nevne at jeg ikke tjener noe på å reklamere for butikkene jeg har vært innom i dag, TGR, Søstrene Grene, Panduro og Platekompaniet, og at jeg har tatt alle bildene selv.


Kommentarer