Opp i høyden!

Så kom endelig dagen for årets første fjelltur! Det er aldri for sent. Man kan selvfølgelig gå på fjelltur hele året, men for meg blir det som regel i sommerferien og som regel i Brønnøy. Det er så mange fine topper i nærheten. I dag tok vi like godt fire stykker!
Man kan ta alle toppene på rekke og rad og turen kalles Gåsheia rundt. Det er en del av Fjelltrimmen. Går man så og så mange Fjelltrimmentopper i løpet av et år og betaler et lite kontigent så får man en liten premie samtidig som man støtter deres arbeid med å holde stiene vedlike. Stiene er veldig fine og godt merket.

Turen startet med en slags tresti over den verste myra. Vi ble litt våte på føttene andre steder, men for det meste var det tørt og fint. Vi trengte ikke gå langt før utsikten ble en helt annen!
Vi så noe multer og masse myrull. Jeg synes myrull er så koselig og pent å se på ^_^
Utrent som jeg er så syntes jeg det var ganske så tungt! Måtte ta en pustepause både titt og ofte. Lillesøster derimot, bare spratt avgårde. Plutselig var hun på den første toppen ^_^
Forhåpentligvis skal det ikke så mye trening til før jeg også spretter fra topp til topp! Her er noen bilder fra topp 2. Det var et lite vann der oppe. Vi kunne se Torghatten. Det siste bildet er av toppen hvor vi tok de andre bildene i denne collagen ^_^
Et sted på turen var det en cache og den måtte jeg jo selvfølgelig finne! Det gikk til slutt. På siste bilde er den klar og tydelig, men ser du den på bildet til venstre?
På vei til cachen skvatt jeg skikkelig. Det var denne lille karen som nesten ble tråkket på og tok to lange byks for å slippe unna ^_^

Jeg tok en selfie etter endt tur og ser slett ikke så sliten ut som jeg følte meg! Beina hadde fått trimmet seg skikkelig! Det som gjensto var bare å vente i over en time på bussen.
Det gikk det også! Bussen kom og vi kom oss hjem ^_^

Vestby er en veldig flat kommune. Jeg savner fjellene både titt og ofte! Både hvor pene de er og hvor lett tilgjengelig de er her på Sør-Helgeland. Fjellene er noe av det fine med å komme hjem!

Jeg håper alle har hatt en fin sommeronsdag, på fjell, sjø, land eller i lufta ^_^

Kos deg videre!

Kommentarer