Fine sommerstreker?

I dag har jeg fanget pokemon, shoppet, spist, sett litt på Netflix og gjort litt kontorarbeid i rollen som studieleder for husflidslaget. Må få unna litt må-ting sånn at jeg kan nyte de siste to ferieukene med god samvittighet!

Jeg og TK gikk en lang tur. Motivasjonen var pokemon og trimmen var god. Helt strålende! På vår vei gikk vi forbi en av tegningene som jeg klistret opp høsten 2014:
De holder ut! Det minnet meg om alle tegneplanene mine! Tegne er jo sånt man har tid til i ferien, jeg må bare gjøre det og det og sånn og sånn først! Nei, skal man tegne må man ta seg tid!

Jeg nevnte så vidt i går at jeg har vært på kunstutstilling. Jeg, Mamma og Lillesøster dro innom en utstilling som ble arrangert i forbindelse med årets Rootsfestival. Kunstneren heter Ørjan Elias Ebbesen Eikemo og gikk i parallellklassen min på videregående, på formgivingslinja. Jeg visste ikke at han hadde fortsatt med kunst og det var veldig gøy å se utstillingen hans!
Jeg likte spesielt godt dette bildet med fjellet. Jeg blir så lett forelsket i blått.

Ellers lagde han mye forskjellig.
I og med at han gikk i parallellklassen så jeg aldri hva han lagde, vi hadde bare teoretiske fag sammen. Han sa han har holdt på med dette de siste 8 årene. Jeg blir så glad når folk følger drømmene sine og får brukt kreativiteten sin.

På shoppingrunden min i dag kjøpte jeg akvarellpapir i A3, ramme til en fremtidig tegning og tusjer for jeg har så lyst til å lære meg å bruke dem! Det er bare å sette i gang. Slutte å skylde på tida!
Jeg bestemte meg for å se etter laurbærkranser å hvile på. Det er litt juks å lete opp gamle tegninger, men det er gøy å finne dem. Jeg er jo aldri fornøyd rett etter at jeg har laget dem. Det tar gjerne et år eller to det ^_^

Her er en gammel stripeide til Strikkedama. Jeg er, som jeg har sagt før, en rotekopp, og jeg lekte med tanken å lage noen "syke samlere"-striper.
Det hadde vært morsomt å tegne striper igjen. Det er bare så vanskelig å komme i gang!

På Instagram følger jeg en svensk kunstner som legger ut så mange inspirerende tegninger! Hun lager en tegnedagbok og tegner episoder fra hverdagen. De bare er så bra og jeg får så lyst til å gjøre det samme! Sjekk ut @granlundshanna og bli glad ^_^
Kanskje jeg skal ha som mål å tegne en sommertegning til bloggen før juli er omme?

Kanskje jeg skal prøve å få med meg en kunstutstilling til? Det fine med kunst er at det passer året rundt, sommer og vinter. Man kan lage det selv eller se på hva andre har gjort. Man kan oppsøke gallerier (perfekt i ferien) eller se på nettet eller for eksempel Instagram. Jeg vil tro at det er ekstra populært å tegne pokemon nå og at det er mye fan art å finne både her og der!

Jeg avslutter med å dele denne Strikkedama-stripen, som forøvrig også er å finne på nettet, nærmere bestemt nettserier.no.

Ideen bak denne stripen var at jeg blir så sur og trassig når jeg er trøtt. Jigglypuff er en rampete pokemon som får motstanderne sine til å sovne. Problemet er bare at Jigglypuff prøver å holde konsert og han blir skikkelig fornærma når publikummet sovner... Jeg var i grunnen sikker på at Strikkedama skulle vinne denne og holde seg våken, men når alt kom til alt så ble det en lett match for Jigglypuff. Dessverre for den sinna pokemonen, og like greit for Strikkedama. Ingen liker sure trøttinger.
Jeg ønsker alle en riktig god natt uten sure miner. Det er fine streker overalt. Hold øynene åpne ^_^

PS: jeg har ikke fanget en Jigglypuff ennå!

Kommentarer