Osloferie!

I dag har vi vært på tur!
På rene storbyferien!
I byen traff vi Superchristine som vi ikke har sett på år og dag! Sammen så vi masse rart og hadde det veldig koselig!

For å passe inn blant alt det andre rare som finnes i byen, kjøpte jeg meg en ny klesdrakt.

Jeg trodde jeg skulle passe bedre inn, men alle turistene ble helt ville og lot meg ikke være i fred, så jeg skiftet tilbake til kjole og vi dro på pokemonjakt.

De dukket opp på de underligste steder.
Vi så en del andre dyr også, men de lot seg ikke påvirke av hverken godord eller pokeballer, så vi lot dem være der de var. Ved Akershus festning.

Til lunsj spiste vi Crěpes med nutella, is og jordbær. Superchristine presenterte oss for stedet. Det var kjempegodt og frister til gjentakelse. Stedet er like ved Eldorado bokhandel.

Når vi først var ved Eldorado så sjekket vi det ut. Første gangen jeg var der så likte jeg meg ikke. I dag syntes jeg de hadde det ganske fint, sånn rent estetisk i hvert fall, med veggmalerier og bokkunst.

Jeg kjøpte meg en skrivebok og to kort. Jeg syntes de var så fine at jeg ikke klarte å gå fra dem. Er det ferie så er det ferie ^_^

Her er en nærmere kikk på bokkunsten på Eldorado. Nok et rart dyr som krysset vår vei!

Vi var for det meste ute, i nærheten av sentrum, på festningen og på Aker brygge.

Vi så havet!
Og statuer!

Og malte dyr og halvmennesker.

Det var også mye veggkunst ved Nobels fredssenter. Det er så pent!

Og det er såpebobler også!

Her ser vi Aker brygge fra festningen og festningen fra Aker brygge!

Så du forresten bildet lenger opp av Psyduck? Vi fanget en! Rart hvor mange vannpokemon som dukket opp ved havet ^_^

I Kirkegata gikk vi forbi et galleri ingen av oss hadde sett før på vei til Outland. Outland var den eneste butikken vi var innom. Det er litt obligatorisk når man først er innom Oslo.

Jeg tror vi må gå innom der en dag det er åpent! Flasker er gøy ^_^

På Outland kjøpte jeg første bok i tegneserien/mangaen Princess Jellyfish. Jeg snakket om animeen i går og er spent på hvordan den er å lese ^_^

Kanskje jeg også blir en manetnerd?

Feriedagen med Superchristine ble avsluttet med asiatisk mat og en avtale om en ny date snart. Etter det dro jeg og TK til Ringen kino og avsluttet vår Osloferie med en film!
X-Men er så spennende! Vi storkoste oss!

Det blir nok flere Osloturer før ferien er omme. Oslo er topp! Spesielt på en fin sommerferiedag som dette!

I morgen er nok en dag! Håper alle får en like fin dag som jeg har hatt i dag ^_^

Kommentarer