Hver dag er en fest i juli!

For et halvt år siden satt jeg med mine nyttårsforsetter og drømte om varmere tider. Nå er de her! Det er 1. juli og sommer. Mange har ferie nå. Og mange har ikke ferie. Men det er juli åkke som!

Sånn ser det ut hos meg i dag:


Det er litt vått og grått. Rundt 16 grader. Jeg har vært på jobb. Det er fredag og helg. TK lager middag mens jeg er så priviligert at jeg får lov til å sitte på hobbyrommet og skrive. Juliblogg.

Akkurat sånn ser jeg ut akkurat nå i skrivende stund! En glad og lykkelig skribent.
De som leser bloggen min fast vet godt at det er desember som har blitt min bloggetid. Da blogger jeg hver dag og oppsummerer året som har gått. Å kun blogge i desember er litt lite, med tanke på årets 365(6) dager. Jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med det nå. For kanskje er det litt med sommerfølelsen som med julestemninga? At jeg må finne den, lage den og vedlikeholde den helt selv? Det er ikke "uff så varmt" eller "uff så klamt" eller "æsj så mange fluer" helt til man sitter der og lurer på hvor sommeren ble av. Det er bare føtter i gresset, jordbær, humler og lyse, svale netter man ikke skal sove bort. Hver dag er en fest.

Sommerbilde jeg tegnet i 2009 cirka.
I dag kunne jeg ha feiret og skrevet om regnet. Eller at jeg så en liten orm på vei hjem fra jobb. Det var TK som viste meg den. Eller at det er helg! At solsikkespirene mine fortsatt holder ut. Mange muligheter. I dag skal jeg likevel feire og skrive om noe helt annet. Intet mindre enn et jubileum faktisk, for i dag har jeg og TK bodd sammen i hele 10 år!

Det er ganske mange som flytter i juli. Kanskje spesielt studenter. Man må finne et sted å bo før studiene starter. Jeg flyttet til Oslo 1. august 2003. Tre forskjellige steder bodde jeg før prinsen (TK) kom med hest og vogn (campingbil) for å ta meg med til det gyldne palasset (leiligheten med den gule tapeten) og den nydelige lysekronen (se bilde) 1. juli 2006.


Denne tingen er laget av skjell. Vi syntes den var veldig rar og stygg. Vi tok den med opp til boden og der ble den liggende.  Kanskje den ligger der ennå?

Jeg har nesten glemt hvordan det så ut! Bildene er tatt våren 2007, før vi flyttet til neste sted.
Vi bodde i syvende etasje. Fra gangen var det dør inn til kjøkkenet, til badet og til stua. Vi hadde plass til kjøkkenbord på kjøkkenet! Det var helt fantastisk. I drømmehjemmet mitt er kjøkkenet et helt eget rom med dør. 

 

Jeg filmet alle rommene med mobilen min like etter at vi flyttet inn. Så på stuevideoen at vi hadde brukt tre stoler til å lage en "sofa"!

Jeg legger ved kjøkkenvideoen, selv om jeg ikke er helt sikker på om det vil funke. Enten går det eller så går det ikke. Det funker på dataen min hjemme, men videoen er helt usynlig på mobilen min og nettbrettet til TK.

Vi brukte sovesofaen min som seng. For å komme til soverommet måtte man gå gjennom stua.
 Stua var i grunn veldig vanskelig. De gule veggene var en ting. Det andre var at det ikke fantes en vegg uten åpninger. Den ene veggen hadde et vindu midt på, de andre tre hadde døråpninger. Til soverommet, til gangen, til verandaen.

Vi hadde bittelitt møbler fra før. Vi kjøpte oss ny sofa, siden vi sov på den andre vi hadde. Vi kjøpte de brune bokhyllene, og et hyllesystem vi hadde på soverommet. Og jeg fikk gamle kjøkkenmøbler hjemmefra som jeg malte.

Jeg har jo alltid reist hjem til familien min i juli, og denne sommeren var ikke noe unntak. Vi flyttet inn, kjøpte litt stæsj på Ikea og så dro jeg nordover og lot TK være igjen alene. Da jeg kom tilbake var alle blomstene på verandaen døde...

I år har mamma hjulpet meg å kjøpe litt blomster til vår nye veranda. Jeg håper de lever når jeg kommer hjem fra ferie ^_^

 Slik ser juli ut i år. Den lille alven har jeg på jobb, mens hattifnattene løper løpsk her hjemme. Det blir spennende å se hvordan denne måneden blir.

Den har startet bra, med blogging, at TK lagde mat, og om ikke så lenge er det pop quiz i Hølen.

10 år har jeg og TK bodd sammen. Det var jo skummelt å flytte inn sammen også. Det var veldig fint at vi gjorde det. Det funket ^_^


 Avslutter med et lite bilde av meg og TK. Hadde ikke noe sommerbilde av oss 2006, så da ble det et vårbilde 2007. Det gule bygget i bakgrunnen var vårt hjem.

Håper dere også har hatt en fin start på juli! Jeg gleder meg til å blogge mer, til å reise hjem/nordover på ferie og til å være sammen med TK her hjemme og nyte feriedagene.

God juli og godt nytt halvår fra meg ^_^




Kommentarer