Postkort!

I dag er det fredag og en ny helg er i anmarsj! Det er allerede dag to på ferietur og som turist. Jeg velger å kalle meg selv det selv om jeg opprinnelig kommer herfra. Det minner meg på at jeg må utnytte tida som jeg ville ha gjort på en hvilken som helst annen ferietur, og ikke kaste den bort på sofaen (hotellrommet). Nei, som turist på dag to av ferien sin er det på tide å sondre terrenget for postkort. Alle turister sender kort. Og om ikke så burde de det. Ikke bare er det noe spesielt og ekstra koselig med å få en hilsen i posten, det er gøy og koselig å sende dem også!

Her er noen av, det vil si mange, av postkortene jeg har fått.

Veldig mange fra Hellas. Og veldig mange fra Asi, som er helt super på det med kort! Skulle ønske alle var som deg, Asi ^_^

Jeg tok også et bilde av frimerkene.



Jeg er ingen samler og jeg vet ikke så mye om postkort, men jeg har funnet ut at det finnes veldig mange fine postkort. Jeg har vært på postmuseet i Helsinki og Stockholm og det var kjempegøy begge gangene! Kanskje jeg skal blogge mer om det en annen gang ^_^

I jula prøver jeg alltid å få sendt kort, og det finnes så mange fine motiver! Det samme gjelder sommeren. Med fargeleggingstrenden som skyller over landet har det også kommet mange fargeleggingspostkort. Det synes jeg er gøy! Man kan velge å fargelegge selv, eller la den som får kortet får gjøre det.
Den magiske skogen for eksempel. Det er sommer.

Da jeg var i Stockholm i fjor kjøpte jeg en del sommerkort på Junibacken.
Jeg tror nok jeg kommer til å beholde dem selv ^_^

Det vanligste på sommeren er likevel å finne og sende stedsbestemte kort som sier noe om stedet man besøker. Sånn som de lenger opp. Eller sånn som disse gamle kortene her:
Eneste problemet jeg har med å kjøpe stedkort hjemme på ferie, er at jeg mest sannsynlig sendte de samme kortene i fjor.

Jeg har lekt en del med tanken om å lage egne kort. En gang startet jeg. Men så kom jeg liksom ikke lenger. Da jeg shoppet på TGR på fredag kjøpte jeg med meg en blokk akvarellkort. Jeg har de med på tur. Kan hende jeg maler kort i år?
Jeg har pakket med meg akvarellblyantene mine også. Og pensler. På det nederste bildet ser dere mitt forrige forsøk på å lage postkort. Jeg forsøkte å male Hommelstø fra oven, etter foto. Så syntes jeg ikkke det ble så bra og ga opp. Mens nå synes jeg at det ikke ser så verst ut likevel. Rart det der.

Avslutningsvis må jeg vise frem et kort jeg har fått i år!
Det er fra Lillesøster da hun og resten av familien var på tur på Vega. Øya er blant annet kjent for sine ærfugler, så selvfølgelig var det et kort med ærfugler på ^_^

Jeg håper det dukker opp flere kort i postkassen, og jeg håper jeg får sendt noen også ^_^

Skal du sende kort i sommer?



Kommentarer