En drømmende julimandag.

I dag hadde jeg nest siste arbeidsdag før sommerferien min starter. Jeg var oppe klokka seks og tok meg god tid. Ordnet meg frokost, satte meg i spisestuesofaen og åt mens jeg så på bilder på Instagram. Når jeg kikket opp fra mobilen så var utsikten min sånn:

 Det er så koselig å sitte og se ut.

Det var litt grått i dag og utpå dagen småregnet det litt, men det utgjorde ikke mange dråpene. På vei til jobb i morges så Vestby slik ut:
 Der alle vimplene henger har det akkurat åpnet en veldig fin bruktbutikk som heter Godset. Vimplene er så fine og pynter virkelig opp!

Jeg begynner så smått å få litt reisefeber. Jeg har funnet frem kofferten og TK har reparert håndtaket sånn at den forhåpentligvis holder både frem og tilbake. Det er rart det der. Den er gammel og slitt, men helt klart best! Også er den blå. Blå er bra.
 
 Siden ferien min er like om hjørnet tar jeg meg selv stadig oftere i å drømme om alt det jeg har lyst til å gjøre mens jeg har fri! Det er godt å drømme seg bort litt ^_^

Jeg har for eksempel lyst til å gå turer, særlig når jeg kommer hjem nordpå for der er det så fint.! Jeg vil på fjelltur!
 
 Også har jeg lyst til å strikke. Jeg drømmer om å selge det jeg lager på messe, men jeg lager jo aldri noe ferdig! Jeg holder på med en mintgrønn barnejakke, jeg holder på med en mønstrete cardigan til TK og jeg har kjøpt garn til å strikke et klompelompeskjørt! Jeg gleder meg sånn!
Lesing står også på planen. Jeg vil lese mange bøker! Jeg vil lese tegneserier! Kanskje en og annen barnebok!
Og jeg har lyst til å tegne de mest fantastiske ting. Og legge puslespill! Og finne frem stæsj i rotehobbyskuffen og lage det som faller meg inn!
 Når jeg kommer hjem igjen fra ferieturen min så har jeg lyst til å henge opp hyller på veggen, og jeg har lyst til å henge opp bilder (se så tom den veggen er) og jeg vil rydde ferdig i hyllene mine!
 Og apropos messer. Jeg kan jo sy vesker! Det er lett! Jeg har lyst til å sy! Og når jeg først er i gang med det så kan jo Barbie få en kjole eller to? Og hva med å skrive brev?!
 Det er jo veldig lenge siden jeg har ordnet med bildene mine og fotoalbumene mine. Det hadde vært koselig. Å scrapbooke litt!
 Samtidig som jeg holder på med hobbyting så kan jeg høre på musikk. På Spotify, CD, kassett eller LP. LP er supert. Jeg kan høre på Steinar! Eller kanskje jeg endelig kan spille Sims? Jeg har jo en masse Sims3 som jeg kjøpte billig som jeg ikke har rørt ennå. Og det er jo også gøy med tv-spill, eller å se film og serier!
PS: Jeg synes zombier er kjempeskumle og tør ikke spille spillet, jeg tør ikke se Planet Terror, selv om jeg vet at det bare er tull, jeg har prøvd. Walking Dead har jeg holdt meg unna fordi jeg synes Planet Terror er skummel, men TK sier at det bør gå bra. Så kanskje jeg skal se på det en gang. Mens det er lyst ute.

Og når jeg først er så godt i gang med strikking, sying, lesing, scrapbooking, rydding, hyllemontering, gåturer, puslespill, tegning og brevskriving, så tror jeg nok jeg får tid til å bygge TKs dødsstjerne også. Sånn i det skjulte.
Jeg skal selvfølgelig demontere den igjen før han merker det.

Puh.
Det ble litt av en liste med drømmer, håp og forventninger.
Jeg håper jeg får gjort noe av det. Kanskje smake en liten bit av hver ting?

Det er fint å drømme seg bort. Det er fint å ønske seg ting. Og det er fint at man ikke får alt man ønsker og at ikke alle drømmer går i oppfyllelse. Jeg tror drømmer gjør oss glad.

Jeg avslutter med dette drømmende bildet jeg så på Instagram i går. Det er fra en kunstutstilling et sted ute i det store utland. Jeg tror det handler om liv, død og forvitring. Og skjønnhet.
Tørkede blomster kan være like fine som friske. Kjenner jeg er litt småmisunnlig på de som går gjennom en sånn hengende hage.

Men bare bittelitt. For når jeg lukker øynene henger det en masse fine blomster fra mitt tak også, og om jeg går ut så vokser det mange fine blomster på bakken.

Jeg håper alle har en fin og drømmende mandag!

Hva håper du å få gjort/gjøre i ferien?

^_^


Kommentarer