6. strek i desember ^_^

Nå er det så godt som helg! Og da koker dere kanskje risgrøt? Og kanskje fjøsnissen får en liten skål han også? Sånn at han kanskje roer ned rampestrekene sine littegrann?

Dagens strek er ingen ringere enn Theodor Kittelsen. Egentlig burde han ha vært den første jeg kom på da jeg planla denne kalenderen, men det var heller motsatt. Jeg glemmer ofte Kittelsen. Kanskje jeg tar han for gitt? Fordi han alltid dukker opp. I skolebøker for eksempel. 

Jeg skal bli flinkere til å gi Kittelsen oppmerksomhet. Han er fantastisk. Og hvis man har sans for folketro og sagn er han helt perfekt. Jeg har funnet frem to bilder denne gangen, for å feire at det er fredag ;-)



Stakkars pusen tenker nå jeg. Samtidig som jeg ser på alle strekene, all den skraveringen… Så flink!!

Bildet under tok jeg med fordi dompapper gir meg julefølelse :-)


Mater dere fuglene i vinter? Jeg synes det er koselig med fuglebrett :-) Jeg har ingen selv. Frem til nå har vi bodd så høyt oppe og det var så mange duer der (jeg er litt diskriminerende og synes det er mest stas med småfugler), mens nå når jeg bor på bakkenivå så er det så mange katter. Aller viktigst er det vel at jeg leier, og det er ikke sikkert de jeg bor hos har lyst på solsikkefrø overalt ^_^

Jeg håper alle får en fortreffelig fredag og at dere som mater fugler husker å fortsette å mate dem til vinteren er over. Har man først startet er det viktig å fortsette!

Jeg får tilføye at det også er viktig å fortsette å mate nissen om man først har startet med det… 

^_^



Kommentarer