13. strek i desember ^_^

God fredag den 13. og god Luciadag ^_^

I dag baker jeg lussekatter som lærerne våre på Høgskolen skal få fra Studentrådet på vegne av alle bibliotek- og arkivstudentene. Når det dufter hvetebakst over hele huset kjører jeg og TK til byen for å levere fra oss duftkilden og så blir det nok litt juleshopping etterfulgt av kino. Hadde det vært brukbar sne så skulle jeg også ha laget en snølykt. Jeg bruker ikke å feire Lucia, men jeg er alltid åpen for en god unnskyldning til å lage snølykter ^_-

Dagens strek er laget av Sven Nordqvist som står bak barnebøkene om "Gubben og katten". Jeg liker både bøkene og filmen veldig godt og jeg synes Nordqvist lager helt fantastiske bilder. Disse er tatt fra "Gubben og katten og nissemaskinen". Gubben, eller Pettson som han heter, er veldig glad i Lucia. Han synes de som går Lucia synger så vakkert, som engler ^_^



Findus er en kul katt. Jeg liker at han har lue på halen ^_^ 
Småfolket som Nordqvist tegner har jeg også veldig sansen for, de er så søte :-)



Og som jeg gjorde med snømennene i forrige uke så må jeg nesten ta med en gjestestrek i dag også, bare fordi jeg synes snølykter er så innmari koselige!


Jeg ønsker alle en god fredag og en god helg, med eller uten snølykter og med eller uten Lussekatter ^_^

Det er 11 dager til julaften og i morgen blir det en ny strek :-)



Kommentarer