14. strek i desember ^_^

Det har visst falt snø i natt. Det har også regnet, så den er nok for våt til å lage noe som helst av. Men det kommer seg. Litt mer eksperimentering nå, så faller nok den perfekte snøen før vi minst aner det ^_^

Inne i leiligheten vår er det popquiz på radio og jeg har ett poeng på 60-tallet. Her på bloggen har vi den fantastiske streken til Thore Hansen. Bildet under tok jeg med fordi det er en rev på den, og jeg synes at rever er litt jul. Kanskje fordi de rasker over isen? Illustrasjonen er fra bokserien "Skogland" som jeg ikke har lest, og som jeg nå har blitt veldig nysgjerrig på. Jeg må nok på biblioteket etter jul ^_^


Aller mest kjent for folk flest er nok Thore Hansen for sine illustrasjoner av Bringsværds bøker om Ruffen. Hva hadde vel Ruffen vært uten hans strek? Det har også kommet en julebok om Ruffen, så da ble det naturlig nok et bilde fra den ^_^ 


Jeg elsker alle prikkene, alle krøllene, alle rundingene, de snodige vesnene! De er helt fantastiske! Jeg skjønner jeg må lære meg flere adjektiver i samme dur som fantastisk, utrolig, fabelaktig. Jeg føler det er de samme tre ordene som går igjen i hvert eneste blogginnlegg ^_^ Kom gjerne med tips ;-)
Flotte tegninger er det like fullt, selv om adjektivene ikke strekker til. Under har jeg lagt ved et lite bonusbilde.

Thore Hansen, Foto: Dagfinn Kristiansen, hentet fra: http://www.demokraten.no/kulturnytt/article5160492.ece

Her ser vi Thore Hansen i aksjon. Jeg liker at han tegner stort og at han bruker sprittusj. Jeg tegner alltid så smått. Man skal ikke være redd for å tegne stort! De prøvde å fortelle meg det på skolen.

Kanskje jeg skal tegne litt i dag? Eller lese en bok? Jeg har ikke lest bøker Thore Hansen har skrevet selv, sånn som nevnte "Skogland", men jeg har faktisk en bok av han i bokhylla, så kanskje jeg skal starte der. Den heter "Enhjørninger gresser i skumringen". Kanskje noe å ta med på reisen hjem til jul? Kanskje det er det jeg skal gjøre. Begynne å tenke på hva jeg skal pakke?

Til vi sees til en ny strek i morgen, håper jeg at alle får en fortreffelig lørdag :-)

^_^


Kommentarer

  1. Herlig, super, knall, nydelig! Håper dette kan være til god adjektivhjelp :-)

    SvarSlett
  2. Supert, tusen takk :-D Skal prøve å bruke litt forskjellige adjektiv i innleggene som kommer, så det ikke bare blir "fantastisk" hele tiden ^_^

    SvarSlett

Legg inn en kommentar