4. strek i desember ^_^

Hvordan har desember vært så langt? I dag kan vi åpne 4. luke i kalenderen :-) Ser dere på Jul i Svingen? Jeg har nå samlet flere adventskalendere på dvd. Jeg skulle til å skrive at det er fordi at da trenger jeg ikke være så avhengig av tidspunkt, men nå i disse nett-tv-dager virker det som et dårlig argument ^_^ Jeg har ihvertfall Jul i Svingen, og jeg har den svenske adventsserien Hotell Gyllene Knorren fra 2010 og Røvernes jul fra 2012. I år koser jeg og TK oss med Gjengen på taket, som var julekalender i Sverige i 2004, under tittelen Allrams Höjdarpaket. Allram er kul. Han har gulltenner. Jeg kan forresten anbefale å følge de svenske adventsseriene på sidene til svt1 på det sterkeste, det er så koselig og episodene er bare 10 minutter lange. Kanskje det er fordi seriene er kortere enn de norske at svenskene kan komme med en ny serie hvert år?

Men det jeg egentlig skulle skrive om var film, for dagens strek tilhører Tim Burton, regissøren bak filmer som Edward Saksehånd, Big Fish og Corpse Bride. Han har en fantastisk strek og jeg elsker tegningene hans! Under har han tegnet Skeleton Jack fra The Nightmare Before Christmas.



Tim Burton har ikke regissert filmen selv, men han er mannen bak fortellingen som handler om herskeren av Halloween Town som plutselig får den strålende ideen om å ta over jula. Det er helt klart en julefilm man bør ta seg tid til hvert år ;)

Jeg kan ikke helt forklare hva det er med Tim Burtons tegninger som jeg liker så godt, men skissestilen hans har nok mye å si. Masse ville streker og annerledes motiv :) Under ser vi Tim Burton med dukker fra filmen.


Hvilke filmer har du planer om å se denne julen? Lillebror er en stor fan av Bill Nighy og han vil gjerne se Love Actually. Kanskje jeg også endelig får sett den fra begynnelse til slutt? Ellers er Tre nøtter til Askepott er fast tradisjon. Jeg gleder meg veldig til å se Rare Exports igjen, en finsk film om, tja, hva skal man si... Om nissen. TK har ikke sett den og jeg gleder meg til å høre hva han synes :) Og ellers får jeg ta det som det kommer :) It'a a Wonderful Life er for eksempel alltid like koselig, og tidligere nevnte Et førjulsmareritt, som den heter på norsk, like så ^_^

Jeg håper dere liker desemberstrekene så langt! Del gjerne deres favorittstreker og -julefilmer med meg :D

Vet dere forresten hva dattera til Bill Nighy heter? Hun heter Mary Bing Jamie Alfreda Leonora Quick Kit Nighy. Det er noe å tygge på denne onsdagen ;)


Alternativt, hvis du har et forhold til både Pokemon OG Tim Burton så anbefaler jeg denne siden med tegninger av Vaughn Pinpin :-D



Kommentarer