20. strek i desember ^_^

I dag føler jeg litt at jeg må veie opp for de sørgmodige bildene fra i går... Ikke for streken, for Carl Barks ER fantastisk! Skrue hadde likevel ikke trengt å være så sur i desemberbloggen min... Så i dag tar vi turen til pengebingen nok en gang.
I Don Rosa-stil :-D


Sakte, men sikkert, begynner det å bli jul i husene og pengebingen er intet unntak. Don Rosa har jeg hatt gleden av å treffe to ganger, en gang i Oslo og en gang i Bergen. Han er veldig populær i Skandinavia, spesielt for Skrues Liv-serien der vi følger Skrues vei fra barndom til sin første formue.

Andre gangen jeg møtte Don Rosa, i Bergen, fortalte jeg at jeg var forelsket i Skrue i min barndom. Han var bare det råeste og tøffeste som fantes. Og Don Rosa hørte feil og trodde jeg sa jeg var forelsket i ham, hvorpå jeg sa "Neineinei, i Skrue", og jeg ble rød og Don Rosa syntes jeg var rar som hadde vært forelsket i en and. Men for en and.

Hos oss i dag skal det pyntes litt til jul. Treet tar vi inn lille-julaften, men det skader ikke å tjuvstarte med det andre :-)

Ha en fortryllende fredag, med eller uten pengetrær. Kanskje vi kan bygge/stable gavetrær? Det begynner å fylle seg opp ^_^

Kommentarer