21. strek i desember ^_^

I dag er det vintersolverv! Den mørkeste dagen i året, før det sakte, men sikkert, vil bli lysere og lysere :-)
I den anledning sender jeg selveste Tigeren hjem til alle med lys :-D


Aller størst forhold har jeg til Janosch fra barne-tv, der vi på tegnefilm kunne følge Bjørnen og Tigeren og deres hverdagsliv. Senere har jeg lest om dem i bokform. Streken til Janosch er veldig varierende, og jeg føler at både Bjørnen og Tigeren ofte ser litt forskjellig ut. Han bruker dem ofte som julekortmotiv. Under har han tegnet selveste julenissen ^_^


Skulle ønske jeg var like selvsikker på skøyter som denne karen ^_^


Over er et bilde i forbindelse med serien vi så på som barn, og under et bilde fra en av favoritthistoriene mine, som faktisk ikke handler om Bjørnen eller Tigeren i det hele tatt, men om Popov og katten hans.


Akkurat nå husker jeg ikke hva katten heter, men fortellingen handler om at katten skal på skolen. Denne katten er alltid trøtt og sover veldig mye, så han sovner på veien og blir tatt av en fugl, blant annet, og Popov strever fælt med å redde ham fra både det ene og det andre. Men samme hva som skjer, katten sover. På slutten av fortellingen sier pus at  han hadde hatt så fin en drøm. Han var på skolen, og der hadde de drømmetime, hvor han hadde drømt om hendelsene som Popov hadde reddet ham fra. Og pus er så glad, fordi han vant! Han hadde den beste drømmen! Og det synes jeg høres ut som en fantastisk skoletime.

Jeg håper alle har en kjempefin solsnudag, med glade og lyse drømmer! Jeg skal feire med levende lys og kanskje litt julebrus ^_^

Skål for lysere dager!

Kommentarer

Legg inn en kommentar