3. strek i desember ^_^

Oioioi, det er tirsdag allerede! Det er mørkt og kaldt ute og det er nærmest som vinteren blåser deg inn igjen før du så mye som har tenkt tanken på at det er på tide å komme seg ut. Kanskje spesielt når det er eksamenstid, da vil man helst gå i hi og ikke møte verden igjen før hele kaoset er over. Der inne i den lune hulen kan man lage seg kakao og lese tegneserier. Jeg synes studiet mitt har alt for lite tegneserier på pensum. Virkelig. Men jeg tror ikke at en tegneserieeksamen ville vært noe lettere enn det jeg holder på med nå, om jeg skal være ærlig med meg selv ^_^

Dagens fantastiske strek tilhører Patrick McDonnell, skaperen av tegneserien 'Mutts', eller 'Pels og poter' som den heter på norsk. Det er en veldig søt serie om vennene Mooch og Earl, deres opplevelser og betraktninger på livet. 


Og litt sånn føles det når jeg skal ut på morgenen, selv om snøen lar vente på seg. Ikke for det, jeg har vært ute og gått i snøfokk før og det var overraskende deilig og forfriskende.

Jeg liker stilen til McDonnell veldig godt. Hvordan han holder tegningene sine lette og luftige, med bestemte streker. Hvordan han ikke lar strekene møtes. Og den lune humoren har selvfølgelig også mye å si :-)

I morgen skal jeg forresten forsøke å holde blogginnlegget eksamensfri, jeg tror jeg har fått det frem nå (jeg har eksamen!), men før jeg runder av må jeg bare si at når eksamen er ferdig og jeg kan krysse det av listen min, da skal jeg låne Earls liste :-)




Ha en fabelaktig tirsdag med eller uten snø, med lange, korte eller ikke-eksisterende lister og hør på dyrene, for de vet best :-)


Kommentarer

  1. Bloggkalenderen din er så koselig, Stina! Veldig hyggelig å klikke seg inn her hver dag og finne et nytt innlegg. Jeg er glad for at det enda er mange desemberdager og -innlegg igjen :-)

    SvarSlett
  2. Hurra :-D Det gjør meg så glad :-D *Stoooor strekklem*

    SvarSlett

Legg inn en kommentar