11. strek i desember ^_^

God onsdag! I dag er det bakedag i vår lille residens. TK har fri resten av uka og da skal det bli riktig så koselig og hyggelig i heimen. Da må det litt bakstlukt til i huset :-) Jeg skal bake lussekatter og fryse ned til fredag, for da skal lussekattene gis bort til lærere og administrasjon på institutt ABI på HiOA. Og for første gang skal jeg prøve å lage silkekaker, eller sjakkruter som de mer populært blir kalt. Jeg husker dem fra da jeg var liten og da syntes jeg de var så gode! Forhåpentligvis blir det en suksess, men det vil tiden vise, de blir ikke ferdig før i morgen ^_^

Dagens strek er en søt liten vintertegning av Hayao Miyazaki. Han står bak flere fantastiske japanske animasjonsfilmer som "Chihiro og heksene", "Prinsesse Mononoke" og "Totoro", som det er bilde av her. Tidligere i år gikk han av med pensjon, men jeg regner med at tegnesakene ikke står og støver ned av den grunn :-)



Filmen Totoro er en veldig fin, varm, morsom og koselig historie om to søsken og deres hverdag mens moren er på sykehus. Og de treffer Totoro. Her på bildet, som ikke er en episode fra filmen, har Totoro og vennene kamuflert seg som snømenn ^_^

Her har det kommet nok snø til at vi har brukt snøskuffa to ganger, men nå er det bare mildvær. Jeg synes at når snøen først har kommet så kan den bli en stund. Lenge nok til at man får laget snølykter og en snømann eller to. Kanskje neste snømann skal være en totoro?

Kos dere masse på denne flotte onsdagen, og dere som har snø kan kanskje lage en snølykt eller to og en aldri så liten Totoro?


^_^

Kommentarer

  1. Svar
    1. Ja:-D Miyazaki ville jo også lage en film om Pippi Langstrømpe, men fikk ikke lov. På denne linken får man sett noen av bildene hans: http://ghibli.livejournal.com/333209.html
      Verdt å sjekke ut ^_^

      Slett
    2. Åh, det hadde nok blitt en helt fantastisk film! Skulle ønske han hadde fått lov. Får nyte bildene i stedet:-) Takker for link!

      Slett

Legg inn en kommentar