8. desemberstrek ^_^

Så kom 8. desember. En plan med mange planer og mange gjøremål! Noen dager blir det for mye, i dag var det faktisk helt greit. Og på nålen min var det en elg. Det er hyggelig.
 Da vi åpnet julekalender i morges hadde jeg 10 % strøm på telefonen, så det ble ikke tatt noen bilder. TK fikk noe veldig rart.... Mens jeg fikk kaniner ^_^
Jeg liker kaniner.
TKs gave er jeg ikke helt sikker på. Selv om det var jeg som kjøpte den. Det var ikke mulig å se hva som var inni posen, bare at det skulle være en Zomblies. Men det er lov å prøve seg frem ^_^

I dag har jeg vært ute på tur. Med joggesko på. Det var kanskje bittelitt glatt da jeg gikk av toget i Vestby sånn i 20-tiden. Men ikke så ille som dette:
 Mon tro hva Strikkedama prøver å gjenskape her....

Nå er det ikke lenger bare jeg som er spent på når jeg får gave på jobben. Det er mange av de andre også! Det var ikke min tur i dag heller. I gårsdagens presang fikk min kollega disse nydelige isblå telysglassene. De var så fine at jeg bare MÅTTE ta bilde av dem.
 De er så vinterlige ^_^

Jeg var i Oslo i dag. Jeg gledet meg sånn! Jeg skulle på julemøte i Norsk arkivråd og høre Arne Skivenes snakke om arkiv og arkivarer i tegneserier. AmaZing!
Jeg er jo veldig glad i tegneserier og det er alltid spennende å se hvordan arkivaren fremstår i populærkulturen. Som i Snøfall for eksempel. En litt traust type som ikke er spesielt glad i fart og spenning, men som drømmer litt om det likevel for dagene hans er så firkantede og rutinepreget. Meg i et nøtteskall, haha ^_^

Det var ingen andre jeg kjente som ble med, så da dro jeg alene. Passet på en måte fint for jeg kunne kjøpe noen julegaver i samme slengen. På toget strikket jeg litt og hørte på musikk. Det var veldig stille og rolig i de 5 minuttene det tok å komme til Ås. Så ble det fullt! Bob Dylan stakkar klarte ikke å overdøve alle ungdommene som var ferdig på skolen.
 Jeg skrudde litt på volumknappen så det ble så bra så bra ^_^

I Oslo var det julelys og Pariserjul.
 I Freiabutikken på Karl Johan hadde de pyntet med sjokoladehus ^_^
 Og på Tanum møtte jeg en animeaftenvenn! Det var hyggelig! Han var på jakt etter julegavebøker. Jeg er sikker på at han kommer til å finne det han er ute etter, om det ikke var i dag, så i morgen eller en annen dag ^_^

E.A. er veldig blid, hyggelig og kunnskapsrik og han har langt hår og skjegg. Om denne karen ikke ble helt lik E.A. så synes jeg ihvertfall at jeg har fått til både "blid" og "skjegg". Og han ser snill ut. Det passer også bra ^_^
 Jeg hadde bare tid til å hilse på E.A så vidt før jeg skyndte meg bort til julemøtet! Men bare se:
 Jeg hadde fått en e-post tidligere på dagen, men den hadde druknet i masse reklame. Det var veldig synd. Jeg håper de får til å sette opp foredraget i løpet av våren i stedet, for jeg har så lyst til å se det!

På den lyse siden så ble jeg ferdig med TK sine julegaver, og nå er det bare bittelitt som gjenstår. Det er deilig ^_^

Klarte du forresten tegningen? Har du fått en bestemt sang på hjernen?
Det var en reven-rasker-over-isen-strek ^_^

Det kunne kanskje også vært Bambi på glattisen, men det er det altså ikke. Strikkedama er bare ikke alltid like galant.

Illustrasjonsbildene er forresten hentet fra nettet, funnet via google. Reven er fra tek.no, sangnotene fra barnesanger.wikispaces.com, maleriet fra chart.no og den flotte dansen rundt treet er fra en blogg som heter visearkivaren. Det var jo en fantastisk glede etter julemøteavlysningen. Jeg har ikke hørt om Norsk visearkiv en gang.  Det er det som er så fantastisk med blogging. Man finner så mye rart man ellers aldri ville ha funnet.

Vet du forresten hva jeg har lyst til å dra å se på? Jeg vil på Nasjonalmuseet og se på pepperkakehus! Det hadde vært så gøy!!!! Tror ikke jeg får tid, men det hadde vært noe.
Bildene er tatt fra instagramkontoen til NRK Østlandssendingen.

I morgen er nok en dag. Det ble ingen arkivarer i tegneserier i dag. Spørs om jeg ikke må ta med tegneserier til arkivarene i morgen. Eller ikke. Jeg pratet jo hull i hodet på kollegaene mine om japanske tegneserier, manga, i lunsjen i dag, så kanskje de skal få en pause ^_^

Kanskje.

Hva slags arkivarer kan du huske å ha møtt i bøker, tegneserier eller filmer?

Nå må du ikke bli sittende oppe hele natta og gruble. Og selv om det er fristende så anbefaler jeg med å vente med å gå inn på visearkivaren.blogspot.no før i morgen. Nå er det natta, og alle rever skal sove søtt med halen under hodet ^_^

I morgen tror jeg kanskje det kommer kattepuser innom bloggen...

^_^


Kommentarer