22. desemberstrek ^_^

Skal jeg og Lillebror se på Die Hard 2 eller Gremlins? Det er dagens store julespørsmål. Det er 22. desember.
 Nå har også TK ferie og han har ryddet og støvsugd og laget jul i heimen sånn at vi kan ha litt jul sammen når jeg kommer hjem i romjula. Han tok seg tid til å åpne kalender, begge to, både skuff og luke!
 I skuffen skjulte det seg et tekstiljuletre og i luken var det to små revevalper ^_^

Apropos julestemning. Det er klart for dagens tegning. Det er en gjestestrek! Selveste Lillebror har tegnet Strikkedama med grønne, slanke bein! Hvem er det Strikkedama har kledd seg ut som?
 Natten inneholdt både regn, vind og hagl, men dagen kunne by på nok opphold til at jeg og Mamma fikk oss en fin spasertur til butikken der jeg fikk postet et par forsinkede gaver. Det er ikke sne på bakken, men fjellene er hvite. 
 Etter at det ble mørkt igjen har det faktisk kommet litt våt snø. Vi får se hvor lenge den blir liggende!

De som har fulgt meg fikk kanskje med seg tidligere denne måneden at jeg har bestilt meg et sett med bittesmå broderirammer. I dag kom de i posten!
 TK sendte meg bilde. De kom heldigvis frem til Norge hele veien fra Australia. Jeg gleder meg sånn! Jeg skal brodere noe kjempefint! Håper jeg ^_^

Siden jeg ble så glad for pakken bestemte jeg meg for å finne alle julebroderiene vi har i hus. Om det er alle vet jeg ikke, men jeg fant en på veggen og to liggende på gangen. De har ikke funnet seg en plass.
 Jeg har alltid likt å brodere, men jeg har egentlig ikke syntes broderi er så fint. Er jeg rar? Nå synes jeg det finnes mange fine broderier. Jeg liker den med lysene. Før ville jeg ha syntes det var den kjedeligste. Som ting forandrer seg!

Jeg tenkte jeg kunne vise frem et av mine første broderier! Jeg har designet det helt selv, Mamma ordnet alt jeg trengte av materiale og utstyr. Til sammenligning med mine flotte barnesting har jeg lagt ved en duk som min oldemor har laget. Litt skrukkete etter å ha ligget i en kiste i mange år, men flott håndverk.
 Hjem hjem kjære hjem! Antakelig var det det jeg trodde skulle stå på et broderi. Jeg ser på husdøra at jeg ikke var så flink til å fullføre det jeg startet på da jeg var liten heller. Eller kanskje jeg gikk tom for tråd? 

Tok du forresten gjestetegningen?
 Det var en Grinchen-strek! 
Jeg tror filmen med Jim Carrey som Grinchen er mest kjent hos oss. Det er i grunn en ganske fin julehistorie om en julehater som lærer et og annet om julegleder ^_^

Nå som det er så nært julaften gjør jeg som Strikkedamagrinchen og pakker alle gavene i sekken og gjør klar reinsdyrene. Jeg har to pakker som må finne sine rette eiere!
 Det er så vanskelig med hemmeligheter og selv om jeg vet at mange av de jeg gir julegaver til leser bloggen, så må jeg bare dele et bilde av noen av julegavene jeg gir bort i år:
Jeg håper mottakerne blir glade!

I morgen er det lille-julaften! Lillesøster kommer og vi blir fullt hus. Det blir koselig ^_^

Jeg og Lillebror har blitt enige om å avslutte kvelden med Gremlins!

Til i morgen: ikke søl med vann!

^_^

Kommentarer