23. desemberstrek ^_^

Det er lille julaften! Eller "lessjulaftan" som vi sier her hos oss. 23. desember!
 Alarmen på mobilen prøvde å vekke meg, men det var pappa som greide det. Vi skulle til Brønnøysund for å kjøpe et par småting og for å hente Lillesøster.

TK sendte bilde av playmobilkalender og jeg åpnet den siste kalenderposen.
 I Vestby dukket selveste prinsen opp, mens jeg fikk et kjempefint stempelsett med snøkrystaller! Jeg ble så glad, de er kjempefine ^_^

En annen ting som gjorde meg veldig glad var at Lillesøster ville tegne dagens desemberstrek! Hva har Lillesøster og Strikkedama blitt inspirert av? Jeg kan gi et lite hint: Det er ikke Grevinnen og Hovmesteren ^_^
 Både Lillesøster og Lillebror er kjempeflinke til å tegne og jeg er så glad for at de ville være gjeser i bloggen min!

Her er et par utebilder fra dagens kjøretur. Vi var en tur innom en kamerat av Pappa for å levere julegaver. Jeg synes de har pyntet veldig fint ute. Ellers var det tidvis litt dårlig føre, litt regn og annet spennende nedbør (hagl).
 Jeg fulgte litt med på himmelen og lyset. Det forandret seg hele tiden.

Dette bildet er utenfor hos Lillesøster.
 Jeg gikk en snartur innom Ark på senteret og der så jeg dette puslespillet. Jeg elsker puslespill!
 Jeg er veldig spent på om jeg finner det under juletreet! Jeg har mine tvil, men jeg hadde blitt veldig glad! OG det er helt sant ^_^

Ganske snart skal jeg og familien se på Grim og gru, eller Rock'n roll wolf som det egentlig heter. Jeg vet mange har sett på Gevinnen og Hovmesteren. Det er mange som får julestemning av det. Det ble ikke et bilde av Strikkedama som snublet over bjørneskinn i år, men kanskje neste år? Jeg ser det for meg ^_^

Skjønte du dagens tegning?
 Det var en The julekalenderstrek!

Det er lenge siden jeg har sett den serien nå. Den er morsom ^_^
Jeg husker første gangen den gikk. Jeg gikk på barneskolen og vi hadde ikke tv2! Folk gikk rundt og sa "Kvikk. Sand. Ikke sant. Kvikksand" og "bob-bob-bob ikke sant". Det var først senere jeg skjønte poenget med det ^_^

Sosiale medier er full av nisser, ferdigpyntede tre og julehilsener. Vi ha pyntet tre i dag vi også, og vi synes det ble riktig så fint!
Nå gleder vi oss til i morgen- Vi er ganske store, det er ingen småtasser her hos oss, men vi er veldig spente på gavene under treet likevel ^_^

Morgendagens strek er ferdig tegnet og jeg gleder meg til å dele litt av vår julaften med dere.

Ha en fortsatt fin kveld og en god natt, så blogges vi igjen i morgen!

^_^

Kommentarer