11. desemberstrek ^_^

I morges (les i formiddag) våknet jeg frisk og rask etter å ha drømt om superhelter hele morgenen. Vi sto opp og spiste restemat fra i går til frokost. Det var søndagsfrokosten sin det, den 11. desember.
 Vi åpnet kalendere da vi kom hjem utpå ettermiddagen. Det var min tur å åpne skuffen, og TK sin tur å åpne playmobilkalenderen.

Jeg fikk et kjempefint stempelsett ^_^
 TK fikk et rådyr ^_^
 TK har spilt masse julemusikk i dag. Jeg prøver så godt jeg kan å rekke å gjøre alt det som må gjøres før jeg reiser nordover på fredag, så jeg har strikket og sydd og tenkt på alt som må gjøres. Vaskemaskinen lager hvinende lyder når den sentrifigurer. Det er vel ikke bra?

Men det var julemusikken som var det viktige. For bare noen minutter siden, cirka, tegnet jeg en hurtigstrek. Jeg er ikke helt sikker på hva Strikkedama har gjort. 
Enten har hun vært hos tannlegen, eller så bare tuller hun med oss. Uansett, hva er dagens strek inspirert av mon tro?

Det har vært grått ute i dag også, med bittelitt snøfjon i luften. Her er utsikten fra julebordsbalkongen, sånn rett etter frokost.
 Jeg savner å bo i Oslo! Den følelsen når man kjører trikk gjennom byen og man kjenner at man bare er på besøk. Det er ikke hjemme lenger. Det er vemodig. Det må vi gjøre noe med. På sikt.

Da vi kom til Vestby, fanget vi noen pokemon. En ny pokemon har blitt observert. Jeg kjenner den fra serien, men den har bare nylig blitt tilgjengelig i spillet. Den heter Ditto og dens kraft er å kunne forandre form og dermed ligne på hvilken pokemon som helst. Jeg trodde det var en helt vanlig Magikarp som lå der og sprellet, helt til TK sa "OI". For da hadde han fanget den og det var ingen Magikarp likevel!
 Jeg skyndte meg og prøvde å fange den. På første forsøk spratt den ut av ballen igjen, og på andre forsøk spratt den ut og forsvant i en sky. Ingen Ditto på meg denne gangen...

TK lagde kakao til oss og satte på dagens episode av Snøfall og da ble alt bra igjen ^_^
Ellers har jeg som sagt sydd. Jeg har et par julegaver som skal sys. Tre vesker. Nå har jeg bare to igjen. Bør få ferdig begge i morgen. Jeg prøvde å sy en mandig veske...
 
 Innerstoffet er ganske feminint, men det var det jeg hadde lyst til å bruke. Jeg tenkte at innersiden skulle symbolisere hjem og familie, dermed ble det sånn ^_^

Skjønte du tegningen?
Det var en "All-I-want-for-Christmas-is-my-two-front-teeth"-strek!

Det er ikke min favorittjulesang. Den er på en måte litt morsom, spesielt for engelskspråklige barn kanskje, men samtidig veldig irriterende. Det finnes heldigvis mange finere sanger ^_^

Håper Strikkedama har alle tennene sine i behold i morge!

På stuen står tre lys og brenner. Det er tredje søndag i advent. Den rosa gleden, det blå håpet og i dag ble også det oransje lyset tent, for lengsel. Fargevalget er helt tilfeldig, og rekkefølgen på dem likeså, men det høres og ser fint ut ^_^
I morgen starter en ny uke. Mange puslespillbrikker skal på plass. Jeg skal lage meg en liste for å passe på at det jeg rekker å gjøre er de viktigste tingene.

På fredag starter ferien min!

Jeg ønsker alle en fortreffelig uke.

Vi blogges i morgen ^_^

Kommentarer