3. desemberstrek ^_^

I dag er det 3. desember! Det er 3. desember i dag ^_^
 Og det er lørdag, så jeg sov lenge, lenge, lenge. Og til frokost drakk jeg kakao fra en av mine fineste kopper! Og vi har sett på tredje episode av Selmas saga. Etterpå, til den sene lørdagsmiddagen, skal vi se på Snøfall ^_^
 Dagens desemberstrek var morsom å tegne, men jeg tror kanskje den er litt vanskelig å gjette. Jeg ble ikke kjent med historien jeg ble inspirert av før i fjor. Jeg kan si såpass at det er hentet fra en bok av en nordisk forfatter og at boken er en samling med forskjellige historier. Deriblant julehistorien som Strikkedama prøver å gjenskape med de midler hun har.
 Det var min tur å åpne skuffkalenderen i dag. Det var et grantre på skuffen! Oppi var det et rytmeegg og masse tape! Jeg har allerede spilt Bjelleklang med egget ^_^
TK fikk en fuglekasse i playmobilkalenderen! Vi har ingen fuglekasser utenfor hos oss. Jeg elsker fugler og skulle gjerne ha hatt det, men det bor folk under oss og fugler roter litt når de holder på. Jeg skal forske litt på matmuligheter. Solsikkefrø kommer ikke på tale, men kanskje det er noe annet jeg kan friste fuglene med...

Det var kjølig ute i dag, men bare litt, og det var grått.
 Siden Strikkedama pynter tre på kortet i dag, så bestemte vi oss for å pynte tre vi også. I fjor fikk jeg mange små bjeller hos TK i skuffkalenderen!

Det viste seg at de ikke hadde tråd, så da måtte vi fikse det først.
 De er så små og søte. Akkurat som epletreet vårt. Jeg sier vårt siden det står så nært huset og hagen vi disponerer.

Her er et før-og-etter-bilde!
 Det er ikke godt å se dem, bjellene, siden de er så små! Men treet ble veldig søtt! Det er litt subtilt, men morsomt når man får øye på det. Og om man rister litt på en grein så klirrer hele treet ^_^
 Dette treet er helt klart dagens høydepunkt! Det gjør meg glad ^_^

Klarte du forresten dagens gåte på en måte?
 Det er en Mummistrek!
Det usynlige barnet av Tove Jansson er en nydelig bok med mange fine fortellinger i. Jeg er en liten raring så jeg kan godt innrømme at jeg faktisk ikke har lest alle sammen ennå. Muligens et nyttårsforsett det, lese masse Tove i 2017. I fjor leste jeg "Grantreet", en historie der mummifamilien våkner midt under juleforberedelsene. Folk har det så travelt og stakkars mummifamilien tror det er noe fryktelig som skal skje. De skjønner at de må dekorere et tre med det fineste de eier og sette ut mat og det så fort så mulig, ellers skjer det noe helt forferdelig.

Det ender heldigvis godt. Maten de hadde satt ut, og alt det utradisjonelle de pyntet treet med (roser, skjell, kjøkkenutstyr, en flosshatt (de fineste tingene de eide), ble en del av den flotteste julefeiringen knøttene og nurkene noensinne hadde hatt.

Jeg har så mye fint, så å komme på hva det aller fineste er var en vanskelig oppgave. Det ble en blanding av dyre lamper, barnetegninger, kamera, figurer, smykker og bamser.

På ordentlig syntes jeg det var bedre å pynte med bjeller. Den fine fuglelampen min kommer nok aldri å henge i toppen av et tre!
Kjære Pusi, kattebamsen min som har fulgt meg gjennom tykt og tynt siden barndommen, blir nok heller ikke forlatt i et tre. Men dere vet pusekatter. De blir så lett fornærma, og nå valser hun inn og legger seg på tastaturet så det blir bare vanskeligere og vanskeligere å skrive. Typisk katter.
Jeg tar et hint.

I morgen kommer et nytt blogginnlegg. Jeg har ingen tegning klar, men hvem vet hva søndagen bringer ^_^

vkfjbgowurhgieqphfJFNVSBVHSBFKHhjfhfoeijkjbv

ÅH, Pusi, pass deg!
Beklager det altså, folkens.

Ha en fortsatt nydelig lørdagskveld!

^_^

Kommentarer