7. desemberstrek ^_^

Når det er onsdag kan man trygt si at det ikke er lenge igjen til helg!
Jeg fikk ikke gave på jobben i dag heller, men jeg fikk gave i kalenderen! Jeg fikk bittebittesmå binderser!
Nå er ikke binderser det arkivarer liker aller best, de ruster og ødelegger papir, men hobbystina synes det er gøy med binders. Jeg kan sikkert bruke dem til noe fantastisk ^_^

TK, heldiggrisen, fikk donuts, men så viste det seg at de ikke smakte noe særlig så da var han kanskje ikke så heldig likevel...

Dagens desemberstrek er inspirert av en serie hvor det prates en del om mat, men det er nok heller en mer forvirrende enn nyttig opplysning. Det kommer selvfølgelig an på om man har sett serien og hvor godt man husker den! Jeg så den for mange år siden på julemorgen på NRK. Den har senere blitt vist på NRK Super. Har du sett den? Vet du hva det er?
I dag har det regnet og regnet i Vestby. Det er meldt finere vær igjen. Det hadde vært hyggeligere med bittelitt snø. Ikke for mye. Jeg liker å gå med joggesko. Men akkurat passe.
I dag har jeg ikke fått tatt så mange bilder. Planen har vært å bare være hjemme og tegne, blogge, sy og strikke. I den rekkefølgen. Jeg har kommet til blogge, og som vanlig er klokken for lengst passert leggetid når jeg er ferdig med det. Regner med jeg får strikket litt i morgen for da skal jeg kjøre tog. Det spøker likevel litt for nisseluen... Vi får se hvordan det går!

For å få noen flere bilder tenkte jeg at jeg kunne vise frem julepynten på kontoret hvor jeg sitter og skriver. Kontoret er egentlig bare et roterom hvor det er ryddet en smal sti bort til datamaskinen, Jeg krysser fingrene for at vi får gjort noe med det i 2017! Det hadde vært koselig ^_^

Her er "julepynten" jeg fant, på skrivebordet, 20 centimeter unna tastaturet:
De ligger nå der året rundt. Et papirlommetørkle er kjekt å ha i nærheten, men det skal litt til før jeg klarer å bruke sånne fine lommetørkler til snørr og busemenn!

 Så var det dagens lille gåte. Jeg husker ikke hvor mye snørr og busemenn det var i serien, men det var nok kanskje en tåre eller to, muligens... Serien jeg ville frem til er....
 Det var en Jesus- og Josefinestrek!

Det er en dansk juleserie om Josefine som ikke liker jula. Hun har bursdag på julaften og synes ikke det er noe særlig gøy. En dag snubler hun over en julefri bruktbutikk hvor en gretten, gammel mann jobber. Bakerst i rommet finner hun, til tross for lovnad om at stedet er julefritt, en julekrybbe. Det viser seg at krybben er en tidsmaskin som tar henne med til Jesus' tid hvor vi møter ungdommen Jesus. Josefine finner ut at hun kan endre historien. Kanskje klarer hun å flytte jula?

Josefines lillebror derimot, han er veldig glad i jula. Han og pappaen har et veldig godt råd til de som mangler julestemning: Putt granbar i håret!

Jeg synes det er en bra serie ^_^

 Avslutningsvis prøvde jeg å finne noe julete i arkivet. For eksempel et bilde fra jula 2006. Det gjorde jeg ikke. Det jeg fant var en dagbokside jeg skrev jula 1996. Da var jeg nesten 14 år og ganske mørk til sinns. Men som du ser så var julaften "faktisk vældi bra" ^_^
Nå skal jeg skynde meg å pusse tenner og gruble litt på hva slags strek jeg skal prøve å få til i morgen. Da skal jeg til Oslo igjen, på julemøte. Tegneserier er et del av tema. Kanskje jeg blir superinspirert?

Ha en herlig natt med stemningsfulle drømmer ^_^

Jeg lurer forresten litt på hva slags kassett jeg hadde ønsket meg...
 

Kommentarer