19. desemberstrek ^_^

I dag startet jeg dagen med å pakke inn gaver. Lillesøster trengte hjelp før hun dro på jobb så det var rett opp av sengen og bort til gavebordet! Det er tiden for det nå, det er jo allerede 19. desember!
 TK har sendt meg fine bilder i dag også! Jeg kunne åpne kalenderpose og TK åpnet playmobilkalender. Der var det to små søte ekorn ^_^
 Jeg fikk malebok med mandalaer og fargestifter til! Jeg måtte jo fargelegge litt med en gang!

Familien min kom og hentet meg utpå formiddagen og vi dro hjem til Velfjord. Der tegnet jeg dagens strek. Inspirasjonen kommer fra en film, men det er egentlig en bok og den har jeg lyst til å lese en gang ^_^
 Det er fortsatt veldig vått. Jeg skulle hjelpe Pappa med å kjøpe en gave så jeg måtte gå til senteret før de kom. Først gruet jeg meg litt, og så hoppet jeg i det. Og ble våt!
 Huden er heldigvis vanntett ^_^

Og på turen fikk jeg tatt bilde av endene jeg egentlig hadde tenkt å ta bilde av i går. Vi gikk forbi dem lørdagskvelden, men da var det så mørkt.
 De er så vante med at folk har med mat så de kommer løpende bort til deg med en gang de ser deg!

Ellers har det vært en veldig rolig dag. Jeg reiste som sagt inn til Velfjord. Her har jeg fått båret opp kofferten på loftet, funnet frem tegnesaker og litt annet småplukk, Mamma har Snøfallmaraton og jeg gleder meg til å få sett dagens episode. Selv om TK har sagt at den er trist. 

Også har jeg vært lenge og kikket på Instagram. Det er jo så mye å se der og så mye å bli inspirert av. Her er for eksempel fire forskjellige trær som jeg tok skjermbilde av:
 Jeg har forresten laget et juletre selv i år. Jeg strikket det i november. Jeg fikk oppskriften fra Værbitt - håndfarga garn på facebook. For å få oppskriften ønsket Værbitt at man sendte et eller flere tre som skulle tas med til barneavdelingen på Ullevål sykehus. Det syntes jeg var et veldig koselig tiltak. Jeg rakk dessverre bare å strikke ett, men forhåpentligvis falt det i smak ^_^
Værbitt kan også følges på Instagram: @varbitt

Så til dagens tegning!
 Det var en En-julefortelling-strek!

Strikkedama er hjemme på kjøkkenet og er skikkelig Scrooge. Lillebror skjønte det! Jeg og Lillebor liker å se filmatiseringen der Sir Patrick Stewart er Scrooge. Ellers er jo versjonen med muppets også fin, den så jeg sist i fjor ^_^

Ingen muppet, men en hyggelig venn, her er et bilde av Rangifer!
 De som bruker å følge med på Lillesøsters instagramjulekalender kjenner Rangifer godt. I år er han dessverre ikke på sosiale medier, men jeg er sikker på at han finner på mye sprell likevel. Jeg vet ikke om han egentlig var så komfortabel med at jeg tok bilde av ham, men det får gå. Kanskje han gjør et instagramcomeback neste år?

Jeg har egentlig lyst til å lage en Strikkedamadukke. Jeg ser så mange fine dukkemakere når jeg utforsker på instagram, men det må jo være noe som jeg kan få til. Kanskje noe av dette er litt overkommelig?
Bildet nederst til høyre tilhører @guineverevonsneeden

Hva tror dere?

Jeg håper alle har hatt en fin start på uken.

Vi sees igjen i morgen til en ny strek ^_^

Kommentarer