12. desemberstrek ^_^

Vi er halvveis! Nå er det bare 12 dager til julaften!
Jeg lar ikke en sjanse gå fra meg for å fortelle hvor travelt jeg har det. Det er selvforskyldt, men likevel. Hvorfor har ikke døgnet 48 timer? I ettermiddag gjorde jeg det kunststykket å sovne etter middagen. Det var i grunn veldig hyggelig, for jeg sovnet på skulderen til TK. Det som var mindre hyggelig var at plutselig var det kveld! Jeg trengte det nok.
Bare se så kvikk jeg ble! Forkle hadde jeg på meg også! Hvor ofte sover man middagslur med forkle på?

Etter den velfortjente luren, jeg velger å kalle det det, så åpnet vi dagens kalenderluker!

TK fikk en tøymappe med bjørner på! 
TK er så glad i bjørner, som jeg også skrev her om dagen. Jeg husker ikke om jeg har vist fram bjørnen jeg heklet til TKs bursdag, men om det er tilfelle så tåler den en eksponering til:
Jeg fikk en rådyrbebis i min kalenderluke ^_^
Turlegomannen ser veldig fornøyd ut! Det er jo akkurat denne typen ting man ønsker å se når man er ute på tur!

Nå er det på tide med dagens strek, tegnet i hui og hast sånn som i går. Men strek er strek. Synes selv at de ikke blir så verst ^_^
Jeg må si jeg lurer litt med de tenna, men jeg tror nok det er en spøk fra Strikkedamas side, siden hun sitter og spiser grøt. De vokser nok ut igjen. Ser du inspirasjonen til tegningen i dag?

TK hentet meg etter jobb og sånn var utsikten fra parkeringen ved Kiwi mot kirken.
Himmelen har vært nesten skyfri i dag ^_^

På jobb var det 50 % sjanse for å få kalendergave! Vi var nemlig bare to igjen i første runde. Jeg vet hvem som får kalendergave i morgen! Ikke jeg! For jeg fikk gave i dag ^_^
Jeg fikk deilig marsipan og en sunn appelsin ^_^

Det er ellers ikke så mye man rekker når man sover bort ettermiddag og kveld. Jeg har fått forberedt litt mer sying. To vesker til skal lages før jeg får lov til å reise hjem! Det må jeg få gjort i morgen.

TK har pakket inn gaver som han skal gi bort. Så da kan jeg vise frem de to første ferdigpakkede gavene i vårt hjem, som jeg har sett! Under gavene ligger forresten den ene veska som skal sys...
TK har pakket inn gaver til meg, sier han, men de har jeg ikke sett noe til. Jeg spurte om han kunne hjelpe meg med å pakke inn hans gaver, men han vil helst ikke se dem før julaften så jeg må nok gjøre det helt selv.

Er du klar for løsningen på dagens nøtt?
Det var en "på-låven-sitter-nissen"-strek!

Også dukket plutselig visearkivaren opp igjen. Det var et koselig bilde da. Skulle gjerne ha hatt den Margrethe Munthe-boken der ^_^

Sånn apropos bok! Helt til slutt må jeg bare dele et instagram-bilde igjen. Noen er bare alt for flinke til å tegne!
Jeg synes dette bildet er helt fantastisk! Og det ser ut som litt av en eventyrstund. Skulle gjerne ha vært der og hørt på ^_^

Nå rekker jeg akkurat dagens episode av Selmas saga før lalletid. Sånn flaks! Jeg mener: så godt kalkulert!

Jeg ønsker alle en eventyrlig natt ^_^

I morgen er det Lucia!

Kommentarer