2. desemberstrek ^_^

Det er 2. desember og fredag i dag!
 Den fine nåla har bilder av to kongler. Og sånn helt tilfeldigvis var det en kongle i kalenderen til TK i dag ^_^
 Det er ingen kongler i dagens tegning, bare masse snø! Denne gangen brukte jeg penn og kullblyanter. Og litt glitter, men det vises ikke så godt på skanningen.

 Hva slags serie er det Strikkedama prøver å gjenskape i dag?
 Jeg vet jo så godt hva jeg har tenkt, så det er morsomt å høre om hvordan gjettingen har gått ^_^

Jeg var skikkelig trøtt i morges også. Pluss at jeg begikk kjempetabben å tenke på tristheter og bekymringer før jeg sovnet. Det har vært en heller blå dag. Både utenpå og inni.
 Jeg hadde på meg blå sko og det var tilfeldigvis blått på veska jeg brukte. Himmelen har vært blå. Jeg spiste opp den blåeste pepperkaken min. Blått er veldig fint. Det er litt kjedelig å være trist og lei og "blå" inni seg. Heldigvis går det over!

Da jeg var tenåring hadde jeg så lyst på helt blondt hår med blå striper! Det tok jeg meg aldri råd til. Akkurat nå er jeg litt lei av håret mitt. Det er så tørt og flisete og trenger en klipp. Jeg ser veldig mange med blått hår. Kanskje jeg skal prøve å oppfylle ungdomsdrømmen?

Ei jeg følger på Instagram, @taryndraws, hun har blått hår og tegner seg selv med det blå håret. Jeg synes det er pent!
 De gangene jeg har farget håret så har jeg farget det rødt. For det synes jeg også er pent. 
Her er jeg på hybelen min på begynnelen av 2000-tallet med rødt hår og blånisselue ^_^

Etterpå skal jeg og TK se kveldens julekalenderepisoder. Snøfall og Selmas saga! Etter at jeg blogget i går så jeg og TK 1. episode i den svenske julekalenderen på nett. Den er tilgjengelig på SVT1 sine hjemmesider. Det er et morsomt sammentreff at hovedpersonen i både Snøfall og Selmas saga heter Selma. Jeg syntes Selmas saga startet riktig så spennende.
Her er beskrivelsen fra SVT1: "Åttaåriga Selma får reda på att hennes familj ska vräkas från sitt hus, de har inte råd att bo kvar. Förtvivlad flyr hon ut i vinternatten. Då träffar hon den märklige forskaren Efraim von Trippelhatt, som säger sig ha en karta till Tomtens Rike. Vilken tur, för Selma vill framföra en viktig önskan till jultomten."

Gleder meg til å se mer!!!

Klarte du å gjette dagens desemberstrek?
 Det var en Narniastrek!

Jeg husker da jeg var liten, sikkert rundt 6 år, at BBC-versjonen av Løven, heksa og klesskapet skulle gå på tv i jula. Jeg ville så gjerne se den! Og jeg syntes den var såååå skummel. Skrekk og gru!Det hadde vært gøy å kjøre en kombo. Lese boka for så å se serien OG filmen. Tilda Swinton har blitt en av mine favorittskuespillere etter at jeg så Only lovers left alive, og hun er en veldig vakker heks ^_^

Jeg husker jeg syntes esken med det skumle godteriet var så fint.
 Jeg fikk et skrin av Mamma for en god del år tilbake, og det minte meg om Narna. Det ligner ikke på skrinet fra serien, men det er mitt Narnia-skrin likevel ^_^
 Det er ikke noe godteri oppi da. Bare støv, smykker og sølv som trenger å bli pusset.

Vintersmykket mitt lå ikke i skrinet. Jeg bare trengte et ekstra bilde og da ble det detr. For vintermsykket mitt er helt magisk! ^_^

Nå er jeg ikke så trist og lei lenger. Det var koselig å skrive. TK føler seg litt pjusk i dag og ligger og hviler, men nå skal han få stå opp og spise sen middag med meg og se på barne-tv.

Vil du forresten ha et tips på hvordan du kan muntre deg selv opp hvis du er litt trist en dag? Du skal få to.

1: Putt blomster i håret! (Og sjekk gjerne @doodleyboo på instagram).

2: Søk opp profilen til @iamlilbub på Instagram eller søk opp Lil Bub på nettet!

Hun er såååååååååå søt ^_^

Kattebilder kurerer alt!

Vi blogges i morgen ^_^

Kommentarer

  1. Jeg klarte ikke å komme på Narnia, jeg ble så opphengt i det skrinet med godteri at jeg tenkte på Forrest Gump før jeg kom på at det ikke er en serie ..

    SvarSlett
    Svar
    1. Mmmm, sjokolade... Mye bedre enn sånn forhekset Narniagodteri ^_^

      Slett

Legg inn en kommentar