24. desemberstrek ^_^

I skrivende stund er det 20 minutter til julen ringes inn. Det er 24. desember!
 TK fikk æren av å åpne siste skuff og luke og sendte meg følgende bilder:
 Playmobilkalenderen slo til med det de tror er alle småjenters store ønskedrøm, et armbånd. Jeg tror ikke det var TKs yndlingskalendergave, men han visste råd. Bamsen ble så fin atte ^_^
I skuffen gjemte det seg en liten julemus ^_^

Jeg er veldig fornøyd med at årets bloggkalender førte til 22 ferdige postkorttegninger. Det er mange flere enn jeg trodde det skulle bli! Mon tro hva som er Strikkedamas inspirasjonskilde i dag?
 Det var veldig fint vær på dagen i dag, før det begynte å snø igjen, og jeg er veldig glad for at vi var ute og gikk mens det var opphold. Sånt blir det fine bilder av ^_^
 På det første bildet ser vi huset vårt! Her sitter vi nå og feirer jul! Gode og mette etter dagens julmiddag som var skinkestek, fløtegratinerte poteter og en finsk tilbehørsrett laget av kål. Veldig godt. Til dessert ble det litt risgrøt. Restene blir det riskrem av.

Mamma og Lillesøster ordnet med frokost. Jeg spiser ikke julebrød så det ble vanlig grovbrød på meg, med rulle, brunost og gomme. Gode saker ^_^
 Så benket vi oss på sofaen med nattdrakt, og jeg med nye revesokker, og så på Tre nøtter til Askepott, som så mange andre i dette land. Jeg synes det er en koselig juletradisjon.
 Før jeg røper dagens strek vil jeg gjerne vise frem hvor langt jeg har kommet i strikkeprosjektet jeg gledet meg sånn til. En stund hadde jeg et fjernt håp om å bli ferdig til julaften. Jeg tok heldigvis til fornuft, for jeg kom ikke lenger enn dette:
 Jeg hadde lyst til å gi dem til Lillesøster. Det er jo ikke for sent. Når de blir ferdige en gang i 2017 er det ikke usannsynlig at de kommer Lillesøsters vei ^_^
 Oppskriften jeg bruker er fra boken Eventyrvotter og votteparet er inspirert av Tre nøtter til Askepott. Jeg vil ha en vott med nøtter, en med ugle og på innsiden vil jeg ha en due i hver håndflate. Også bytter jeg oransje med rosa, for det føler jeg er mer Askepott ^_^

 Det komme kanskje ikke som en overraskelse at dagens tegning var en...
 ...Tre nøtter til Askepott-strek!

Jeg vil gjerne takke alle som har fulgt med på denne bloggen i desember, tusen takk! Og tusen takk for tilbakemeldingene jeg har fått!

Jeg ønsker dere alle en riktig god jul og en fantastisk julaften og avslutter med disse bildene tatt for 30 år siden. Stinas jul i 1986!
Jeg kommer som vanlig til å skrive et par innlegg ved årsskiftet og gleder meg til det.

Frem til da: Ta vare på hverandre og kos dere masse ^_^

Juleklem fra meg!

Kommentarer