6. desemberstrek ^_^

Så ble det desemberkveld igjen! I dag har det gått slag i slag. Da var det fint å ha et hjerte på desembernålen ^_^
Vi startet som vanlig dagen med kalenderåpning! I dag var det TK sin tur å åpne skuffkalenderen! Bak skuffen satt det en elg. Oppi skuffen lå en ny julenissevenn og ventet!
Jeg fikk en skøyteprinsesse. Tihi ^_^

Og så var det dagens strek... Det måtte jo bli en strek, selv om tiden var knapp. Jeg tegnet den i hui og hast, den vanskeligste oppgaven så langt! TK klarte den ikke. Burde nok ha fått med noen flere hint. Kan hende jeg tegner en ny versjon senere, for jeg likte i grunn ideen min godt. Om jeg skal forsøke meg på et hint så kan jeg si at det er inspirert av en serie... En ganske ny en.
 
 Det har vært fint vær i dag også. Himmelen var rødrosa da jeg gikk til jobb. Og sånn så det ut cirka klokken 14:40.
Da var jeg og faglederen min på vei til et seminar/foredrag i Oslo.
Her er faglederen min:
Da vi kom frem fikk vi pizza og brus. Det var rene festen! Målet for turen var å bli litt klokere på den nye arkivforskriften som er ute på høring. Vi har nemlig tenkt å levere et høringssvar og da er det greit å få litt inspirasjon fra fagmiljøet.
Det var interessant. Det er myyyye å ta tak i!
 PS. Jeg heter ikke Per Ivar. ^_^

Mens jeg satt der i arkivland med hodet fyllt av arkivtanker, så dukket ideen til dagens strek opp. Den første kladden så sånn ut, før jeg tegnet den på sparket hjemme:
 
Jeg vet ikke om det ble noe lettere å gjette så jeg tror jeg bare sier det!
Bildet er hentet fra vg.no - http://www.vg.no/rampelys/tv/tv-anmeldelse-snoefall-doenn-koselig/a/23861088/
Det er en Snøfallstrek!

Klarte du det?

Om du ikke har fulgt med så kommer det en liten spoiler nå: Julenissen har en sekretær som heter Winter (på bildet), som holder orden, arkiverer julebrev. I går ble han skikkelig sint og stakk av, til den fæle Mørkeskogen, med skumle planer. Tenk det. Sekretæren/arkivaren er en skurk! Men siden det åpnet seg en ny stilling i Snøfall, så tenkte jeg at det var bare rett og rimelig for Strikkedama å reise bort dit og få litt orden i sakene. Å sortere brev etter land er greit nok, men burde de ikke også vært sortert etter person? Og hva er greia med at nissen løper og henter posten og behandler brevene før de har vært innom arkivaren for registrering? Brevene burde jo stemples med mottaksdato, minst. Og når nissen "svarer" på brevene ved å blåse i magiske glasskuler, burde ikke også glasskulene arkiveres på samme sted som brevene fra barna? Det er jo på en måte et "svarbrev". Strikkedama har litt å rydde opp i.

Har du ikke begynt å se på Snøfall ennå så anbefaler jeg det på det varmeste! Jeg får ikke sett dagens episode for det blir for seint på kvelden, men da får jeg to episoder å kose meg med i morgen ^_^

Grunnen til at vi kom seint hjem var at jeg og TK hadde en Oslo-avtale! Etter arkivmøtet møtte jeg TK og Superchristine for vi hadde avtalt å dra på Oslo Camping for å spille minigolf! Tjoho!
 Det var kjempekoselig! Oslo Camping er et ganske nytt sted i Oslo, det åpnet tidlig i høst, med innendørs minigolf og bar. Det er 18 baner og masse moro! De hadde satt opp et juletre pyntet med golfballer ^_^

Det var første gangen at Christine spilte minigolf, og andre gangen jeg og TK var på Oslo Camping. Første gangen var det så mye folk der... I dag, en helt vanlig tirsdag, var det akkurat passe. Lite kø ved banene. Det gikk radig.

Scoren ble seende slik ut:

TK vant soleklart! Men ingen av oss fikk 7 poeng! For at det ikke skal ta for lang tid er det maks sju slag per bane, så man vil helst klare bedre enn det ^_^

Jeg synes vi var flinke jeg ^_^

Også fikk Christine vesken jeg lagde på søndag! Det er gøy og koselig å gi bort ting.

Nå er det tid for lalling. I morgen er en ny dag. Jeg runder av med dette bildet av et juletre. 
@davidzinn lager fantastisk gatekunst med hjelp av kritt og lek med perspektiv. Det blir bare så bra. Han er kjempegøy å følge med på. Jeg hadde faktisk en bloggide som innebærte å lage noen krittegninger ute selv. Kanskje en annen gang ^_^
God natt og sov så godt ^_^

Vi blogges igjen i morgen!


Kommentarer