1. desemberstrek ^_^

Dagen er her!
Endelig!
 
Jeg kan si at jeg møtte dagen med rosenrøde kinn og våkne blågrønne øyne med fuglekvitter utenfor vinduet og at jeg løp med lette trinn bort til julekalenderen spent som et barn på hva som lå bak luke nummer 1. Det er ikke helt sånn det skjedde, men hvem vet. Kanskje i morgen?

I dag så det slik ut:

Vekkerklokka ringte og jeg gryntet og gjemte meg under dyna. "Stina, vi skal åpne kalender", ropte TK fra stua. "Jada, ja", svarte jeg. Han har ikke fleksitid på jobben.

Denne bloggen er også en kalender. Takk til alle dere som har gledet dere til å lese i dag! Det er så hyggelig at dere liker det jeg skriver og koser dere med bloggen min. På søndag skrev jeg at jeg ikke visste hva jeg skulle skrive om og at jeg hadde lyst til å tegne et bilde til hver dag i desember, men at det blir for travelt. Og det kan hende. Men jeg prøver.
 
Her er dagens juletegning, inspirert av noe fra populærkulturen, tegnet i postkortstørrelse, med penn og tusj.
 Strikkedama lager julestemning. Ser du inspirasjonskilden?

Mens du grubler kan jeg vise frem herlighetene som lå bak luke nummer 1 i både den ferdigkjøpte og den hjemmelagde kalenderen vår. Jeg og TK kjøper 12 småting til hverandre og putter i skuffkalenderen vår og i tillegg har vi en kjøpt kalender sånn at begge kan åpne en luke hver dag. 

Jeg fant bittesmå klesklyper og en snøkule i skuffkalenderen mens TK fikk en skøytejente i playmobilkalenderen.
 Selv om jeg så vidt klarte å stå opp i morges så kom jeg meg ut av huset i dag også. I går var det frost og sol (bilde 1), mens i dag hadde det falt noen fnugg med snø. Det var hvitt ute!
 Helt utrolig ^_^

På kontoret kunne jeg bla til siste måned i den superfine kalenderen min. En shoppedame med hund.
 Jeg har pyntet med stjerne og trær i vinduskarmen. Det ble så pent! Og som i fjor har avdelingen en liten julekalender på gang. Alle som vil være med har tatt med to gaver hver og så trekker vi en gave hver dag. Innholdet i dagens pakke er fortsatt et mysterium, for mottakeren var ikke på jobb i dag. Det var en veldig flat pakke. I morgen ligger det en presang og venter på kontoret hennes. Det er spennende det også ^_^

Jeg hadde med pepperkaker.
Jeg lagde noen pepperkaker hjemme hos svigermor i helgen, men hadde ikke tid til å pynte dem på grunn av julemessa. Jeg og TK dro på besøk og fikk pyntet dem i går.

Melisglasur i mange farger og all slags pynt lå på bordet og ventet på oss. Vi er bra heldig!
 Det ble laget drager, pinnsvin, flaggermus, isbjørner og hattifnatter!

Har du forresten skjønt hva Strikkedama holder på med?
Her kommer kilden!
Det var en skomakerstrek! ^_^

I år har NRK en helt ny serie å vise oss igjen. Endelig!

Vi så første episode på nett-tv tidligere i dag.
Jeg likte forrige produksjon veldig godt, Julekongen, og er veldig spent på Snøfall. Foreløpig er det litt tidlig å si hva jeg synes. Den har bare så vidt kommet i gang. Jeg synes de viste litt for mye under "hva skjer i neste episode", så den biten skal jeg ikke se flere ganger. Det blir spennende å se hvordan serien utvikler seg ^_^

Det som var ekstra morsomt i dag, det var at jeg kjente igjen et av barna i serien! Først stusset jeg litt fordi jeg skjønte ikke hvor jeg hadde sett barnet før, det bare virket så kjent. Så ringte det en liten bjelle. Det er et av barna jeg har hatt i barnehagen, da jeg jobbet der! Bittelille barnet som har blitt så stor!

Jeg avslutter med et bilde som TK sendte meg. Han er på pop-quiz og hører på julemusikk der. Før han forlot meg her hjemme skrudde han på noe julemusikk og det har stått og snurret siden. Å skrive juleblogg med julemusikk i bakgrunnen, det er neimen ikke verst.
Skal vi tørre å gjette på hvilke fem som synger første vers?

Nå skal jeg gjøre klar morgendagens strek og spise litt kveldsmat.

Vi ses igjen i morgen ^_^

Kommentarer