9. desember 2023

 Hoi, som dagene går! Det er lørdag og 9. desember. Har julestemningen kommet? Vi har vært i gamlebyen i Fredrikstad og der var det jul!


Jeg har ikke vært her før, men jeg har fått det anbefalt på det varmeste av mange. Og det var veldig fint der. Det er jo så koselig med gamle bystrøk som har blitt tatt vare på. 

Det var litt grått i været, men for det meste opphold. Vi hadde kledd oss godt. Det var mye å se på, både ute og inne.


Før vi begynte å se oss ordentlig om, så spiste vi på Mormors kafe. Vi spiste dagens suppe som var en veldig god søtpotetsuppe og vi drakk Rampebrus. Den var grønn! Det overrasket oss, men så var det jo rampebrus tross alt.


Vi så ikke alt som var der, ikke geitene og hønene, men vi så Julenissen og hans lille hjelper! Julebutikk og hest og vogn hadde de også.


De hadde til og med en pepperkakeby. Der var fuglekassene min favoritt.


Det var mange fine butikker og boder. Vi shoppet litt, men ikke så mye. Jeg kjøpte et lite broderi, et par morsomme pins og et kjøkkenhåndkle med Carl Larsson-motiv.


Dette er den fjerde dagen Mamma er på besøk og vi har hatt begivenhetsrike dager så langt. Det var veldig koselig med kaffeslabberas i går. Mamma og Lillesøster ordnet med serveringen. Jeg må bare dele noen bilder av det pådekte bordet.


Det var også gøy med konserten forleden. Da så vi cover-bandet Blow med gjester som spilte Tom Waits. Ett av flere høydepunkt var Egil Olsen (på bildet) som sang "I don't want to grow up".


Det har vært flott så langt og enda har vi flere dager igjen. Her kommer noen flere bilder fra dagens tur.


Jeg håper du har det fint og at du koser deg! Nå sitter vi inne i varmen og skal kose oss med godteri og film. Ønsker deg en trivelig lørdagskveld og en super søndag!

Kommentarer