21. desember 2023

 Det er 21. desember og det er en av de mørkeste dagene i året. I morgen er det vintersolverv og sola snur! I kveld har vi spist  lussekatter, sett julefilm og juletreet lyser opp stua. Jeg er ikke så glad i mørketida, men på sånne kvelder som dette så er det bare kos.


Tidligere i dag var jeg på øyekontroll på sykehuset. Min forrige time ble avlyst på grunn av sykdom og da sykehuset ringte i går og spurte om jeg kunne komme i dag, så var det bare å si ja. Alt så fint ut, hurra! Jeg hadde planer om å jobbe litt på venteværelset, men det ble vanskelig etter at jeg fikk øyedråper som utvidet begge pupillene og gjorde synet uklart.


Virkningene av øyedråpene sitter heldigvis ikke i så lenge, så jeg fikk jobbet igjen etter en liten stund. TK kjørte meg til og fra sykehuset. Det snør og snør i dag, så det var deilig å slippe buss og tog. 

Da jeg kom hjem fra jobb, måket jeg snø. Det ble så fint! Julesauen vår ble riktig så imponert. Vi reddet den fra søpla her ett år, og nå står den ute og passer på huset vårt.


Da vi kom hjem så begynte jeg å pakke koffert og jeg pakket inn de siste julegavene. Det kan jeg ikke vise bilde av, så da blir det bilde av juletre og juletrepynt i stedet.


Apropos pynt og pakking! Jeg fant også frem noen julesmykker som jeg tenkte å pynte meg med i jula. Nå blir jeg bra fin, tenker jeg!


Og her er litt mer julepynt. Vi har samlet opp litt forskjellig. De to fine julemusene er nye i år, så søte!


Og så kom endelig kosen med varme lussekatter og kakao, fyr i ovnen, julefilm. TK  kjøpte nye servietter på butikken i dag. Jeg visste ikke noe om det før han dekket på til middag. De er kjempefine!


Vi så "Elf". Det er bare andre gangen jeg ser den og det var gøy å se den igjen. Jeg unngikk den i flere år fordi jeg trodde den var dum og slitsom, men så er den morsom, søt og full av julestemning. 

Jeg håper du har hatt en fin dag! Og jeg ønsker deg en fin solsnu i morgen. De neste to dagene blir det juletur på bloggen og så kommer det en ny oppdatering på julaften. Det er bare tre dager igjen til jul!

Kommentarer