17. desember 2023

Tenk, nå er det bare 7 dager igjen til julaften! 

Det har vært en fin dag her hos oss. Vi har vært hjemme og ryddet og ordnet litt. Vi har sett på julekalenderne som vi følger. Det ble mange episoder siden vi ikke har sett noe siden tirsdag, men nå er vi ajour. Og jeg har fått skrevet julekort.

I morgen skal jeg sende de siste kortene og jeg håper de kommer frem til jul. Jeg har ikke fått skrevet til alle, men det ble fler enn i fjor. Så får vi se neste jul. Jeg synes julekort er en fin tradisjon, men det er ikke så mange som skriver lenger. Så langt har vi fått et kort fra mine svigerforeldre og noen av brevvennene mine har også sendt. Ja, og en av våre naboer i veien har også vært og lagt et kort i postkassen vår. Det er veldig koselig. Du ser bilde av kortene under.

Sammen med julekortene har jeg også et bilde av årets juletre, og av litt søndagsjulegodter. Vi drakk julebrus mens vi så den ene julekalenderen, "Trolltider". Det smakte godt. Og så har pyntet juletre! Noen synes det er for tidlig, mens andre kanskje synes det er sent. Jeg synes alle skal få gjøre akkurat som de vil. Jeg skulle gjerne hatt juletreet klart før, men nå har vi i hvert fall juletre i uka som kommer. Siden jeg reiser nordover på lørdag for å feire jul med familien min der, så vil jeg gjerne ha noen førjulskvelder med vårt eget tre også. Vi har ikke lagt planer for uka som kommer, men jeg håper den blir avslappet, fin og koselig med tid til julekalendere, en julefilm eller to og kanskje litt legobygging.

Vi har også tent lys, for det er tredje søndag i advent i dag.

Tre lys for lengsel, håp og glede.

Jeg håper du har hatt en fin helg og jeg ønsker deg en kjempefin uke.

Kommentarer