10. desember 2023

 God 2. søndag i advent! Her har vi hatt gråvær, men opphold.


Vi tente to lys for håp og glede til frokosten. Lillesøster sang "Tenn lys" og vi spiste rundstykker og vafler. Det var en koselig start på dagen.


Tore Kristian hadde egne planer i dag, mens vi andre tok en spasertur til Son mens det var lyst. Det var jeg, Mamma, Lillesøster og Steven, Lillesøsters kjæreste.


Vi så julepyntede hager og hus, folk hilste når vi gikk forbi og det var en veldig hyggelig tur. De har vært flinke til å ta vare på de gamle husene i Son og det er et veldig sjarmerende og idyllisk sted.

Vi gikk forbi en liten skulptur som jeg visste om, men som var dekket med snø. Eller, helt dekket var de tre delfinene ikke, for noen hadde vært der og gravd frem finnene. Vi gravde frem resten. Jeg synes de er så søte.


I Son sentrum sto juletreet og skinte alene. Det var stille og rolig og ikke så mange mennesker ute. Men det var mange ender! Jeg tror de håpet på litt mat.


Vi tok oss en tur innom Son kystkultursenter og der så vi en sliten nissemann. Det er tøffe tider før jul. Vi ønsket ikke å bli like slitne så vi tok oss en pause i hovedhuset og kjøpte oss litt kaffe, kakao og vafler.


Det var et par småbutikker som hadde åpent i sentrum og jeg kjøpte et par julegaver på veien hjem igjen. Det var en fin bonus.

På veien hjem så vi litt flere folk, noen med barn på akebrett og andre som sto på ski i slalombakken.


Vi så noen fugler også. Ender, måker og kråker, men også en liten gjerdesmett og en liten flokk med sidensvans. Sidensvansen så vi på vei ned til Son og de var ikke særlig sky. Jeg rakk ikke ta bilde. Steven var raskere enn meg og her er bildet han tok:


Sidensvans er en vakker fugl!

Har du sett noe vakkert i dag?

Kommentarer