24. julehelg

 God jul!

Det er julaften og julefreden kan endelig senke seg.

Jeg og mine søsken har alle kommet vel hjem til kjære mor og far. For første gang på mange år så så hele familien Tre nøtter til Askepott sammen. Gutta i huset er vanligvis ikke så interessert og det blir sikkert noen år til neste gang, men det var koselig.


Vi kom alle hjem i går. På grunn av forsinkelser fikk jeg hotell på Værnes natt til i går, og på lille julaften koste jeg meg på hotell og flyplassen. Her er utsikten jeg hadde fra hotellrommet:

Jeg var litt bekymra for at det skulle bli forsinkelser i går også. Det var mye vær, flere innstilte fly og det ene flyet fra Bodø som skulle lande i Brønnøysund fløy rett til Værnes. Vi ble kanskje tre kvarter forsinket, tåka hang over Brønnøysund og det snødde tett, men flyet landet. Jeg er så imponert! Planen var så å ta drosje og så buss hjem. Jeg bestilte drosje til 16:30, men vi landet først 16:50. Heldigvis hadde drosja ventet. Det synes jeg var utrolig god service. Det gjorde at vi rakk å kjøre innom min bror og hente ham, og at vi rakk bussen.

Fra bussen var det cirka 500 meter å gå hjem. Litt tungt med kofferten, men god trim.

Og så var vi hjemme.

Med all snøen ble utetreet seende ut som om det var tatt fra en eventyrskog.

I dag slapper vi av. Vi ser på juleprogrammer på TV. Til middag blir det juleskinke og så blir det gaveåpning nærmere klokken 18.

Jeg vil gjerne takke alle som har fulgt med på bloggen i år igjen. Dette var vel 11. gang, tror jeg. Jeg rakk ikke bli ferdig med julebroderiet i 10 deler, men kanskje det blir neste år? Jeg er godt i gang med del 6 og dermed over halvveis.

Jeg kan ikke vise fram julegavene i dag, men her er vottene til Christine. Jeg klarte ikke å tove dem likt og har nok en gang lært at om jeg strikker votter så må jeg lage begge samtidig.

Og så, julen er ikke komplett uten et prosjekt i siste liten. Jeg startet på dette broderiet i går og håper jeg blir ferdig til i kveld. Ønsk meg lykke til!

Og helt til slutt et lite bilde av meg i finstasen (god og varm julepysj):

God jul til deg og alle dine nære og kjære!

Kommentarer