18. julehelg

 Det er første helgen i november. Det har regnet og regnet og regnet. Været var så fint på mandag, den 31. oktober, så kom tirsdag og november og det begynte å pøse ned. Det er fint med nedbør, det er ikke det. Og det er godt å sitte inne når det regner mot vinduet. Det er 5. og 6. november og 18. julehelg.

Jeg må innrømme at energien ikke har vært på topp. Jeg har strikket litt, men ikke brodert, ikke lagt puslespill og ikke gått tur. Men jeg har kost meg. Vi så en Hallmark julefilm som heter The Christmas Train, med Danny Glover og Joan Cusack. De hadde ikke hovedrollene, men var fine bikarakterer. Det er nok den svakeste julefilmen vi har sett i år. Den hadde sine øyeblikk og var en helt grei film, men ikke noe mer enn det. Jeg har forresten aldri sett noen som har vært så dårlige til å gå med truger noen gang som hovedrolleinnehaverne i denne filmen. Det var kanskje meningen at det skulle se ut som om det var hardt og vanskelig vær, men det hadde de heller ikke fått til. Det var nok filmens svakeste øyeblikk.

Vi så også en hel juleserie denne helgen. Den heter "Dash og Lily" og er kjempesøt. Jeg likte den veldig godt. Dash hater jul og Lily elsker julen, likevel finner de sammen og kommuniserer gjennom en bok, litt som brevvenner. Den er på Netflix og jeg anbefaler den på det sterkeste.

Siden jeg ikke har så mange bilder å vise frem denne helgen, så tenkte jeg at jeg kunne vise noen bilder fra tidligere år i stedet.

17. desember 2017 var jeg på besøk hos ei venninne. Jeg reiste med toget og det var snø og vinterlys på himmelen.

17. desember 2018 var jeg hos søsteren min i Oslo, på Damplassen på Ullevål Hageby. Her gikk jeg ofte forbi da jeg studerte på Blindern. Strikkedama var med. Ser du henne? Hun kan være lett å overse, men lett å finne når du vet at hun er der.

17. desember 2019 fikk jeg en tegning av B.M.O fra Eventyrtid i adventskalenderen.

17. desember 2020 var det ikke noe snø, men mange pyntet med lys ute.

Og i fjor, 17. desember 2021, malte jeg en skjære og prøvde å lage mønster på bildet ved å drysse salt på den våte akvarellen.

Nå lurer du kanskje på hvorfor jeg viser bilder fra 17. desember når det er 18. julehelg, men det er bare fordi jeg har gått i surr med datoene og jeg skjønte det ikke før akkurat nå, etter å ha skrevet hele blogginnlegget. Det burde jo ha vært bilder fra 18. desember. Hvis jeg husker på det så kan jeg kanskje finne frem et bonusbilde fra 17. desember 2022 og legge til her... For hva gjorde jeg egentlig i går? Jeg håper jeg hadde det fint!

Hva gjorde du den 17. desember i fjor?

Jeg ønsker deg en nydelig desemberdag! Nå er det under en uke igjen til julaften.

------------

Bonusbilde fra 17. desember 2022:



Kommentarer