23. julehelg

I dag er det lille julaften! Det vil si, i skrivende stund er det under en uke igjen til både lille julaften og julaften. Det er julehelgen 17. og 18. desember. Det har vært en ordentlig vinterhelg. Masse snø. Spesielt fredagen var fin. Da jeg gikk på jobb kunne jeg ikke la være å smile for trærne var så vakre.

 

Natt til lørdag og på lørdagen fortsatte det å snø. Her er et par bilder tatt av juletreet i Vestby sentrum, det ene fra fredag morgen og det andre fra lørdag ettermiddag.

 

Lillesøster Katja kom på besøk på fredag og ble til lørdag. Det var hun som klarte å lure meg ut på lørdagen. Jeg hadde mest lyst til å være inne, men det er godt å komme seg ut og nå som det er så mørkt på kveldene er det lurt å få til en tur ut eller to når det er helg og lyst. 

Det snødde mens vi gikk og det var litt grått og disig, men det var veldig fint. Vi spekulerte litt på om vi skulle prøve å lage snøengler, men det er ikke så lett når det er så mye snø. Det ble til at Katja gjorde et forsøk da vi kom hjem igjen.

Snøengelen ble fin! Katja forventet et litt mykere fall, men snøen dempet ikke så mye. Det gikk bra og da vi fikk trampet av oss litt snø fant jeg fram kosten og kostet av oss resten av snøen som satt fast på jakke og bukse. Det var som da vi var små og mamma eller pappa kostet av oss snø før vi fikk komme inn.

Inne fant jeg fram puslespillet jeg håpet å bli ferdig med til jul. Sånn blir det ikke, men Katja hjalp til og vi fikk på plass noen biter begge to.

Jeg får fortsette utover vinteren! Hvis det blir som jeg har tenkt, at jeg gjør det samme neste år og blogger til jul annenhver helg, så vil jeg tro at puslespillet dukker opp igjen på bloggen neste desember.

Det var koselig med besøk. På fredagskvelden så vi en julefilm sammen. Det ble et gjensyn med The Shop Around the Corner fra 1940 med James Stewart. Den har en litt brå slutt der vi lærer at kalvbeinte menn ikke er noe å trakte etter, men selv om karakterene er litt fikserte på utseende til tider, så er det en søt og fin film.

På lørdagskvelden spiste jeg og Tore Kristian lørdagsgodter og så på film. Ikke julefilm denne gangen. Vi spiste resten av den gode marsipanen jeg kjøpte på Røed julemarked. På søndagen ble det litt julefilm igjen. Da så vi kortfilmen "Lille ullaften" på Netflix, med sauen Shaun. Det var morsomt.

Søndagen ellers gikk til gavepakking. Jeg fikk sydd inn tråder på julegaven jeg har laget og pakket inn de fleste gavene.

Så nå er det bare siste rest igjen og å få pakket kofferten før jeg reiser etter jobb på torsdag. Det blir bra. Jeg gleder meg! Neste julehelg er det 24. desember. Da kommer jeg til å blogge på selve dagen.

Mange har jo sine egne fine tradisjoner for lille julaften. Noen pynter juletre, noen har kanskje spillkveld. Har du noen tradisjoner på kvelden før kvelden?

Ha en nydelig dag med julefred og glede ^_^

Kommentarer