16. julehelg 2022

Det er helgen 22. og 23. oktober. Jeg var ute og gikk tur med kikkert og så mange fine fugler på min ferd. Jeg så blant annet en nydelig nøtteskrike og to rovfugler, mest sannsynlig musvåk, som fløy forbi.

Jeg prøvde å ta noen bilder gjennom mobilen. Ett av bildene over skjuler nøtteskrika... Ser du den? Jeg har også lagt ved det ene bildet jeg fikk tatt av rovfuglene. Fuglebildene mine blir som regel sånn.

Det begynner å bli ganske så kjølig i lufta og jeg bruker både votter og lue. Vinterjakken sparer jeg litt på. Siden det er julehelg så brukte jeg mine fine Tre nøtter til Askepott-votter. Og da jeg og Tore Kristian gikk en tur på butikken,så brukte han julerosevottene sine.

Jeg har lyst til å strikke enda flere julevotter. Jeg har jo begynt på et par, som jeg viste tidligere i bloggen, men nå er det en stund siden jeg har strikket på dem. Hvis jeg blir ferdig med julegaven jeg holder på med, så kanskje... Hvis ikke så kan jeg kanskje strikke på dem i romjula. Det er jo fint.

Men det var butikken ja. Jeg og Tore Kristian gikk på butikken. Og siden det er oktober så har julevarene begynt å dukke opp.

Vi så både lys, såper og kjeks og godterier. Jeg ble veldig fascinert av såpene. Hvilken ville du valgt? Jeg gikk for Hot Snowman. Det var ikke et lett valg. ^_^ 

Det var flere enn oss på butikken, men det var ikke julevarer som sto høyest på lista deres.

Det nærmer seg allehelgensaften. Da blir det sikkert pyntet opp med noen gresskar her og der. Vi så en mann med handlekurven full av gresskar. Vi kjøpte julesåpe i stedet. Og hentet en pakke på posten!

Jeg har kjøpt meg jule-lego! Jeg så reklame på den i fjor, men da ble den så fort utsolgt. I år tok jeg ingen sjanser og kjøpte den selv. Jeg gleder meg til å bygge. Det nederste bildet er karakteren min i spillet Animal Crossing: New Horizon. Jeg hadde bare lyst til å vise frem den fine kjolen en av innbyggerne på øya mi ga meg. I spillet bor jeg på en øy og tiden går som i virkeligheten, så når det blir jul her, så er det jul på øya mi også. Nå er det Halloween som gjelder. Vi feirer ikke allehelgensaften, men vi har planer om å se et par "skumle" filmer neste helg. Det blir koselig.

Liker du å kle deg ut? Jeg liker tanken. Og jeg syntes det var veldig gøy å pynte meg med juleklær midt på sommeren da vi feiret jul hele året i 2018. Jeg har ikke pyntet meg med juleklær på en stund, men Tore Kristian er flink.

Han har på julegenser, bruker julekopp og lager masse julestemning. T-skjorta er også litt julete, synes jeg, selv om nissene ikke er julenisser. De er kanskje ikke nisser en gang, bare inspirert av nisser. Uansett, akkurat nå er det Tore Kristian som er flinkest til å markere at det er julehelg.

Jeg bidrar med å velge ut juleprogram og julefilm på TV. Denne helgen snublet jeg over en liten film som ble vist en gang på NRK da jeg var liten. Vi hadde den på opptaksvideo, for det var det vi gjorde, vi tok opp barne-TV på VHS sånn at vi kunne se barne-TV når som helst, ikke bare klokken 18. Jeg har prøvd å finne den igjen, men visste ikke hva den het, og nå dukket den plutselig opp da jeg søkte på ordet "Christmas" på Prime Video.

"Jingle Bell Rap". Det var gøy å se den igjen. Den var mye kortere enn jeg husket. Jeg følte alltid at den var litt treig og lang, men den var bare på 30 minutter. Men det kan være lenge for et barn det.

Vi så på film også. Det finnes så mange julefilmer å velge mellom, men ikke alle ser like gode ut. Jeg synes vi har vært gode på å velge ut filmer så langt. Denne gangen gikk vi for Single all the Way, eller Bjelleklang som den heter på norsk. Den handler om Peter og Nick som har vært bestevenner i åresvis. De skal feire jul hos Peters familie og Peter vil at Nick skal late som om de endelig har blitt sammen, sånn at han ikke trenger å være den ene i familien som er singel i jula. Det var en veldig søt film, og ektefølt. Alle følelsene virket så genuine og ekte og det var bare en veldig fin og koselig film. Den anbefales.

Jeg rakk å brodere litt denne helgen, mens Tore Kristian leste Letters from Father Christmas til meg.

Nå har jeg endelig startet på del 6 av broderiet! Men jeg tror ikke jeg blir ferdig til jul...

Og sånn helt til slutt i dagens innlegg: En julesang.

Jeg hører ikke så mye på julemusikk, men jeg prøver å finne sanger jeg kan like å høre på. Jeg vet ikke med denne sangen ennå, men bildet synes jeg er superkoselig. Har du hørt den?

Jeg ønsker deg en nydelig dag og håper du koser deg og at du hører minst en fin julesang i løpet av dagen.

Kommentarer