Et år med Julestina - Luke 4 ^_^

I dag er det tirsdag 4. desember og det er bare 20 dager igjen til jul! Som dagene flyr! For ikke så veldig lenge siden var det søndag 25. februar og da var det hele 301 dager igjen til 24. desember. Det er dit tidsmaskinen reiser i dag og jeg håper du blir med!
Det er gøy, å våkne opp en ganske alminnelig dag og tenke: "I dag er det jul!" Det at det egentlig ikke er jul, gjør det ekstra spennende. Vi leker jul, og det er så morsomt. Jeg fylles med en barnslig fryd når jeg tar på meg julepysjen. Jeg er ikke Stina lenger, men Julestina! I går var jeg ute og feiret bursdag, så derfor ble det søndagsjul denne uken. Vi lå lenge, og da vi endelig sto opp ble det kakao og film til frokost.
 Vi så Jul i Flåklypa. Jeg likte den veldig godt. Det var en veldig fin julehistorie med masse stemning. Det kan hende jeg må se den en gang til nærmere jul. Det eneste jeg måtte ignorere, var fjeset til Reodor. Han ser ikke like snill ut som i dukkefilmen. Jeg vet at han er veldig snill, og det hjelper.

Jeg liker lister, derfor ble jeg nok ekstra glad i Reodors juleliste.
Så enkelt kan det gjøres! Jeg tror jeg må henge opp en lignende liste i julekroken min ^_^

Etter filmen gikk TK og jeg på tur i det fine været. Folk var ute og akte og gikk på ski. Det var veldig stemningsfullt og koselig.
 Det gjør godt å se sola skinne.

Før vi gikk hjem, stoppet jeg og TK på den lokale kaffebaren.
Vi koste oss med enda mer kakao!

Jeg drakk kako i går også. Da var vi på kafe i Oslo. På vei til kafeen gikk vi forbi denne juleutstillingen:
 Det er nok sant som de sier, at jula varer helt til påske. At fasten kommer midt imellom er ingen hindring.

Det var veldig koselig i går. Jeg feiret bursdagen min på forskudd og vi hadde det så koselig. Vi var 7 stykker tilsammen. Jeg fikk mange fine gaver, blant annet en bok med masse fin julepyntinspirasjon!
Den heter Papercutting for Special Occations. Jeg gleder meg til å lage noe julete og fint!

I begynnelsen av februar var jeg på besøk hos ei venninne for å sy. Vi prøver å ha et par sydager sammen i året. Mens hun var kjempedyktig og sydde kjole, sydde jeg sammen to lapper og et bånd, og fikk en kjempefin juledekorasjon.
Jeg har hengt den opp på juletreet, og nå henger det fire forskjellige "julekuler" der.

Ikke nok med at vi feiret bursdag i går, det er bursdag i dag også! Vi var invitert hjem til TKs bror med familie for å feire husets 12-åring. Jeg fant frem mitt røde skjerf og TK vurderte å ta på sitt fine juleslips med dompapper på. Han kom frem til at det er mest behagelig å gå uten slips, men jeg må vise frem et bilde av det likevel. Jeg synes det er så pent!
Jeg ville gjerne kle meg så julete som mulig, men det var ikke lett. Jeg fant en rød strømpebukse og det var det ^_^
 Legg merke til hvordan den ene sokken har ramlet halvveis av foten. Det så jeg først etterpå! Vi skåler for den ^_^

Det var en hyggelig bursdag. Bursdagsbarnet fikk masse lego, for det hadde hun ønsket seg.
Vi fikk deilig mat og kake. Og juleservietter ^_^

Jeg fikk forresten også en gave, siden jeg har bursdag i overmorgen. Jeg fikk en nydelig vase! Den gleder jeg meg til å pynte med.

Om ganske lenge er det tirsdag 4. desember. Da skal jeg reise med tidsmaskin tilbake hit. Det har vært en fin dag med kakao, kake, gaver og blå himmel.
Jeg er nok ekstra glad i februar fordi det er bursdagsmåneden min. Bursdager og julaften er de beste dagene! Pluss de dagene som føles som bursdag og julaften, de er også best ^_^

Kanskje dagen i dag, tirsdag 4. desember, føles litt som jul og bursdag?

Jeg håper at du har hatt det fint på dagens reise. Kanskje du ble inspirert til å drive med turn? Det er ikke det dummeste man kan gjøre på en tirsdag, det er jeg ganske sikker på. Jeg ønsker deg en strålende dag, og håper du blir med på en ny reise i morgen ^_^

Kommentarer