Et år med Julestina - Luke 20 ^_^

Det er torsdag 20. desember i dag. I morgen vender jeg nesa nordover og reiser hjem til familien. I dag vil jeg kose meg sammen med TK og se på julefilm. Jeg har prøvd så godt jeg kan å holde reisefeberen unna. Det er ikke alltid så lett. Kanskje det hjelper å reise litt i tid? Hva er vel en flyreise nordover, etter å ha reist til fortiden gang på gang på gang? Jeg håper du blir med i dag også. Vi må bare forbi de tre stjernene, så er vi der ^_^

***

Det er lørdag 27. oktober og i natt stiller vi klokka en time tilbake. Jeg vet at vintertid egentlig er normaltiden, men jeg liker sommertid best. Jeg gruer meg litt til at det blir så fort mørkt på ettermiddagen. Men det går nok bra! Det er jo tross alt bare 57 dager igjen til julaften og jeg gleder meg mer og mer til desember for hver eneste dag som går!
I dag sto jeg opp tidlig og ga fuglene mat. Sola skinte på vinduet og det ble veldig tydelig at det trenger en vask! Under fuglemateren er det en ekstra tydelig flekk. Den er skjærene som lager den med stjerten når de henger i fuglemateren. De er søte.

Det er lenge siden jeg har sett i "Et år med julenissen"-boken, så i dag måtte jeg ta en kikk. Det ser ut som nissen begynner å lage gaver rett etter sommeren og at han passer på dyrene når det er jaktsesong. Og som meg, er han ikke videre glad i å bli våt i høstregnet.
Heldigvis regner det ikke i dag, for jeg og Lillesøster skal gå tur sammen. Jeg synes jeg rakk å gjøre ganske mye før jeg dro med toget til Oslo. Jeg så på julereklamefilmer til frokost. Jeg likte to av dem ganske godt. Og jeg lagde julepynt!
Endelig fikk jeg laget det jeg hadde tenkt å lage forrige gang. Konglene hadde åpnet seg så fint og jeg fant fram limpistol, filtkuler og glitterlim. Jeg synes den ble søt. Ideen fant jeg via google. Kalendertreet er snart fullt. Det mangler bare fire kreasjoner. Jeg synes dette juleåret går alt for fort!

Siden det er julelørdag, hadde jeg funnet frem og pyntet meg med snøkrystallsmykket mitt. Og gjett hva som skjedde da!
Mens jeg satt på t-banen på vei til Ullevål, så begynte det å snø!

Snøen falt så lett og fin, og jeg gikk til Lillesøsters residens. Da hun åpnet døren ble jeg møtt med duften av boller, lyden av julemusikk og Lillesøster smilte så bredt i julegenseren sin.
Vi satt og spiste boller mens snøen fortsatte å dale utenfor. Det var så stemningsfullt og koselig.

Etterpå broderte jeg bittelitt på juleduken min. I går broderte jeg ferdig den ene dompapen. Se så fin den blir! Jeg er sikker på at den blir ferdig til neste år ^_^
Vi kunne jo ikke bare sitte inne, så vi gjorde sekken turklar og dro til sentrum. Jeg ville så gjerne på Outland for å kjøpe meg et par nummer i mangaen jeg leser nå (The Girl from the Other Side).
Vi ble også litt fristet til å kjøpe oss julegensere. Jeg ville i så fall ha kjøpt meg en pokemongenser, mens Lillesøster syntes Rick and Morty-genseren var veldig fin. Prisen var dessverre ikke like fin, så vi bestemte oss for å spare det til en annen gang.

Klokken 19 startet det vi hadde ventet på, nemlig årets nattevandring for FN's bærekraftmål.
Turen gikk til Ekeberg. Oslo lyste i mørket og folk lyste opp stien med hodelyktene sine. Det var veldig koselig. Da vi kom fram, drakk vi kakao, og vi fikk med oss litt av gratiskonserten på toppen. Vi hadde så små kopper, så vi prøvde å dele kakaopulver så godt vi kunne i mørket. Min kakao ble veldig sterk, og Lillesøsters kakao smakte varmt vann med hint av sjokolade ^_^
Vel hjemme igjen, hos Lillesøster, etter en nydelig kveldstur, fikk jeg første frempeik for hvordan det blir med håret resten av vinteren. Mitt hår og vinterjakker går godt sammen, som du ser på bildet, haha.

Strikkedama stakker, ble glemt igjen hjemme, så hun fikk ikke bli med til Ekeberg.
Hun koste seg sammen med TK og var like blid. TK lagde så fint julesmykke til henne.
Skal du lage noe fint til jul?

***

Så er vi tilbake igjen. Nå fikk jeg lyst til å besøke Lillesøster og spise boller! Og hadde vi enda hatt alt det lyset som vi hadde i slutten av oktober! Det hadde vært deilig. Men nå er det ikke lenge til vi går mot lysere tider. I morgen kommer årets korteste dag, og så blir dagene bare lengre og lengre igjen. Det blir fint.
Har du noen fine planer i dag eller for i morgen?

Jeg ønsker deg en nydelig juletorsdag, også treffes vi igjen i morgen ^_^

Kommentarer