Et år med Julestina - Luke 22 ^_^

 Nå er det endelig juleferie! Det er så deilig. Det er lørdag 22. desember og i overmorgen er det julaften! I dag skal jeg pakke inn gaver. Og gå en tur. Det må jeg skynde meg å gjøre mens det er lyst! Men vi rekker en liten tur med tidsmaskinen først. Den har ikke hostet og harket en eneste gang siden i går. Jeg er sikker på at den har masse futt! Vil du være med så heng på ^_^

* * *

I dag er det lørdag 24. november og det er en måned igjen til julaften. Ute er det kaldt og et tynt lag av frost på bakken.
Inne drikker vi som vanlig kakao og ute spiser fuglene nøtter. Nissefar er også glad i fugler og han gleder seg til å levere julegaver. Det gjør jeg også. Faktisk så tjuvstarter jeg i dag!

Jeg har laget en pakkekalender til Lillesøster! Og jeg har funnet en stumtjener som hun også skal få.
Vi pakket begge deler med oss i bilen og kjørte til Oslo. Lillesøster visste at vi skulle komme, for i dag skal vi på julemarked, men hun ble veldig glad og overrasket over å få kalender ^_^
Så dro vi til Botanisk hage, og der møtte vi Super-Christine. Julemarkedet arrangeres bare denne helgen her og så så hyggelig ut på bilder at vi fikk lyst til å se det på ekte!
Først gikk vi innom en miniutstilling med julens blomster og krydder. Det luktet så godt! Einer er veldig fint. Jeg kunne godt ha tenkt meg en liten busk. Og jammen hang det ikke litt misteltein i taket også. Det er første gangen i mitt liv at jeg har stått under misteltein. Det var veldig mye folk der så jeg sto ikke der så veldig lenge. Jeg kunne ikke risikere å bli kysset av hvem som helst!

Selve markedet var veldig koselig, selv om det var litt for mye folk.
Det var koselig med det fine juletreet, med barna som kjørte hest og vogn og de lange nisseluene. Lillesøster og Super-Christine kjøpte seg votter. Jeg kjøpte julepynt ^_^

 Det var litt rim på bakken i Oslo også, men bare så vidt. Og det er fortsatt litt løv igjen på noen av trærne.
Jeg er så glad i museumsbutikker, så vi gikk innom den også.
Jeg vet ikke om vi kan kalle det en vase, men jeg gjør det likevel, sånn for enkelhets skyld. Den på bildet. Jeg har ikke noe sted å sette en sånn, men jeg synes den er kjempefin! Jeg har ikke plass til elgen heller. Eller? Det hadde pyntet veldig opp utenfor leiligheten!

Vi gikk fra Tøyen til Oslo sentrum og så på julepynten i gatene.
Så fint og julete det har blitt!

Da det begynte å mørkne skilte vi lag, og jeg og TK dro tilbake til Vestby. Der var vi invitert til pepperkakebaking! Svigermor inviterer oss hvert eneste år. Det er ikke alltid det passer, men det er alltid like koselig!
Dagens julepynt er derfor et pepperkaketre! Ikke bare ser den fin ut, den lukter godt også ^_^

Det var veldig koselig å lage pepperkakefigurer. Mens pepperkakene kjølnet, spiste vi julegrøt. Mandelen var det svigermor som fikk ^_^
Etter en lang og begivenhetsrik dag var det godt å komme hjem og se en film. Vi så the Christmas Chronicles som ble lagt til på Netflix for ikke så lenge siden. Den var fin. 

Det har vært en utrolig fin dag! Det er nesten uvirkelig at desember er like rundt hjørnet. Jeg synes ikke at det er lenge siden jeg feiret Lucia i juli.
Strikkedamas høydepunkt denne dagen, var å finne en strikket lyktestolpe. Det var stor stas.

Jeg vet ikke om jeg er helt klar, men julen kommer!
Det er bare å hoppe i det og nyte hver eneste dag ^_^

* * *

Det var lurt! Det er gøy å hoppe! Hva er dine planer for dagen?
Uansett hva det er, så håper jeg du får en kjempefin dag! Nå skal jeg ut og nyte lyset.

^_^

Kommentarer