Et år med Julestina - Luke 17 ^_^

Mandag. En ny uke med blanke ark og fargestifter. I dag er det 17. desember og det er bare en uke igjen til jul! Neste mandag er det julaften. Har du noen spennende planer eller ideer om hva du skal bruke denne uka til? Jeg skal begynne å forberede meg til å reise nordover på juleferie, hjem til familien. Og jeg skal kose meg. Så godt jeg kan. Det er min plan. For de som vil være med, står tidsmaskinen klar. Om det er morgen eller kveld, spiller ingen rolle. Den er klar når du er det ^_^

***

Av og til er det godt å bare ligge i sengen. For så å stå opp når en har lyst. Vi lå ikke kjempelenge. Bare sånn helt passe. Det er lørdag 15. september og 99 dager igjen til jul. Det er under 100 dager det!
Frokosten i dag besto av det vi fant i skapet. Småfuglene fikk også litt mat.
Jeg er så glad vi mater fuglene igjen! Vi får masse besøk av blåmeis, kjøttmeis og spettmeis. Det er så koselig å se på dem. Som regel sitter de bare i hullåpningen, men av og til, spesielt hvis det begynner å bli lite mat, så hopper en og annen fugl oppi, sånn som blåmeisen på bildet.

I dag så vi julefilm til frokosten.
Vi så den danske filmen Emma & Julemanden: Jagten på Elverdronningens hjerte på Netflix. Den var søt. En fin barnefilm og en koselig måte å starte dagen på.

Vi er i midten av september og jeg begynner å merke at vi nærmer oss jul. På jobb har julereklamen begynt å renne inn.
Julebordene bør jo planlegges nå, sånn som jeg har forstått det.

Jeg kom plutselig på at jeg ikke har spilt ferdig Delicious: Emily's Christmas Carol. Jeg skulle bare spare det siste nivået litt, og så glemte jeg det bort.
Det var gøy å spille igjen, men det er så lenge siden sist at jeg har blitt kjempetreig. Jeg fikk bare en stjerne! Det er ganske dårlig. Det endte med at jeg satt og spilte det samme nivået om og om igjen. Helt til lunsj.

Vi bestemte oss for å prøve å finne noe å se på YouTube.
Vi fant en Youtube-kanal som heter Good Mythical Morning, og de sang julesanger med Jack Black. Det var ganske morsomt. Når det er jul er jeg så dårlig på å sette meg ned og lete etter julespesialer. Det har vi vært ganske flinke til dette juleåret. Jeg har fått sett ganske mye jeg ellers ikke ville ha sett.

Det jeg ikke har sett på, er videoer om å lage julepynt. Det er sikkert morsomt. I dag var det litt knapt med tid, så jeg gjorde det kjempelettvint.
Jeg har sett det så mange ganger på film og TV, at folk pynter trærne sine med popkorn-lenker. Inspirert av det, lagde jeg denne dekorative saken. Hva skal vi kalle det? Popkorn-ornament?

På ettermiddagen fikk vi besøk og vi gikk tur.
På turen fikk vi en ny venn!

Vi gikk også innom butikken. Det er ikke så mye julevarer i butikkene ennå, men vi fant en helt ny sjokolade!
Vel tilbake hjemme, så vi Jon Niklas Rønning synge "Moderne julekveldsvise". Jeg har vært på et jobbrelatert arrangement der Rønning sto for kveldsunderholdningen, så da ble det til at vi snakket litt om det og så et par videoer. Så spiste vi sjokolade og så film. Jeg hadde så lyst til å se Stardust, og så gjorde vi det. Det var herlig. Claire Danes er så vakker! Michelle Pfeiffer også.

Juledagene går og jeg koser meg veldig. Men alle planene om å skrive ferdig julekort og slikt, det går litt sakte. Vi får se hva vi får til i tiden som kommer.
Her kommer en høstlig julehilsen fra Strikkedama: Det er de små og gode øyeblikkene som teller!

PS:
Dette er Strikkedamas kjole: En splitterny truse. Den har aldri vært brukt. Før i dag. Jeg synes den kledde henne godt. Hva synes du?

***

Det er jo ganske hyggelig, å sitte her og reise fra årstid til årstid, sånn midt på vinteren. Det er jo ikke så lenge siden det var høst og dagene var lysere. Nå er det ikke mange dagene igjen før sola snur. Det gleder jeg meg til! Men at det er mørkt, betyr ikke at vi ikke kan nyte dagen og ha det fint. Hver årstid sin sjarm. Jeg ønsker deg en fortreffelig mandag, med masse energi og glede!

Vi ses igjen i morgen ^_^

Kommentarer