Juledyrkalender 2017 - Luke 20 ^_^

I overmorgen reiser jeg hjem, og som vanlig er det totalt kaos. Jeg har ikke pakket inn gaver til TK, jeg har ikke tegnet de fire siste dyrene til kalenderen, jeg har ikke begynt å pakke koffert, jeg har ikke sendt alle julekortene og jeg vet ikke hva.
 Det går nok bra til syvende sist. Litt førjulsstress er normalt. Det er mulig å kose seg innimellom slagene.

I kalenderen i dag ble jeg minnet på at snart går det mot lysere tider. Sola kommer tilbake.
TK åpnet trefigurkalenderen i dag, og det var en bjørn der! TK er kjempeglad i bjørner.
Jeg fikk en nisseveske ^_^

 Dagens dyr bor i Afrika, og der er det litt lysere enn her. Hyenen er et veldig sosialt dyr og har alltid en god latter på lur!
Espens tegning er helt fantastisk. Jeg blir like glad hver gang jeg ser det bildet.

Det finnes forkjellige slags hyener. Den mest kjente er nok flekkhyenen, som er på bildet her.
Selv om de kan minne litt om hunder, så er de egentlig mer lik kattedyr enn hunder. De er flinke til å kommunisere og lager flere forskjellige slags lyder. "Latteren" er en av dem. De lager den når de er oppspilte og nervøse. Latteren gjør seg veldig godt på film da. Kanskje særlig i Løvenes konge ^_^

Klokken tikker og går. I morgen blir en travel dag. Jeg er ganske trøtt.
Det er ikke så rart, for som dere ser så er jeg en bjørn, og bjørner flest ligger å sover på denne tiden, blide og fornøyde.

Jeg er blid og fornøyd selv om det er travelt. Jeg gleder meg til rolige juledager og ferie.

Nå er det bare fire dager til julaften.

Vi ses igjen i morgen ^_^

Kommentarer