Juledyrkalender 2017 - Luke 10 ^_^

Nå er det akkurat to uker til julaften. Jeg har ikke sendt julekort, jeg har fortsatt 13 gavelapper som må tegnes, det er klær som må vaskes, pakker som må sendes, pakker som må pakkes inn, gulv som må vaskes, jeg har ikke bakt en eneste sort og jeg vet ikke hva. Det går bra. Det er vel hyggelig å få julekort i romjula også?
Men det er ingen grunn til å stresse. Jeg sier det høyt flere ganger om dagen. Det er viktig å gjøre helt andre ting også. Sånn som å bruke god tid på søndagsfrokosten og drikke kakao
 Eller gå en tur i vinterværet. Jeg skal innrømme at jeg ikke har gått tur i dag, men jeg har hengt ut av vinduet og tatt bilder. Det har vært sol og frost i trærne.

Jeg og TK åpnet både dagens og gårsdagens luker i kalenderen i dag.
 I går fikk TK en postkasse og i dag fikk jeg et glass med terninger! Nå har vi hver vår ^_^
Winter Woodland-kalenderen kunne by på en ny fugl og en ny rev. Det er koselig. De begynner å bli en bra gjeng i skogen nå. Det var også fine bilder i Den lille muldvarpen-kalenderen.

I dagens juledyrkalender er det også fine bilder. Det var Pappa som valgte dette dyret da jeg spurte familien om favorittdyrene deres. Delfinen er veldig smart og jeg vil tro det er derfor Pappa liker dem.
 Det finnes mange fine delfinjulekort og julepynt med delfiner, men det er ikke særlig utbredt her til lands, selv om det er populært andre steder. Det hender det kommer en og annen delfin til Norge, og det skjer visst oftere enn før, men det er som regel enkeltdelfiner og ikke hele flokker. Delfiner er en type hval, nærmere bestemt tannhval, og det finnes rundt 30 delfinarter. De kommuniserer ved hjelp av lyd og har kjempegod hukommelse. Det skulle jeg ønske at jeg også hadde!
 Jeg har aldri sett en delfin på ordentlig, men man skal aldri si aldri ^_^

I dag er det 2. søndag i advent.
Vi har tent lys for både håp og glede og ønsker dere alle en god kveld videre.

Vi ses igjen i morgen ^_^





-->

It’s only two weeks to Christmas Eve! I have not sent any Christmas cards, I still have 13 gift-tags to draw, clothes to be washed, packages to be sent, packages to be wrapped, floors to be washed, I have not baked a single variety of Christmas cookies and I really know what other things I am forgetting. But it’s alright. It's nice to receive Christmas cards after Christmas too?

There is no need to stress. I say that aloud several times a day. It is important to do completely different things as well. Such as taking good time eating breakfast on a Sunday morning. Or take a walk in the winter weather. I must admit that I have not been walking today, but I have hung out of the window and taken pictures. There was sun and frost in the trees.

TK and I opened our calendars again today. We didn’t open any doors yesterday, so it was double the surprises. Yesterday, TK got a mailbox and today I got a glass of dices! Now we have a glass each ^_^

The Winter Woodland-calendar could offer a new bird and a new fox. It's cozy. The forest is filling up. There were also nice pictures in The little mole- calendar.

There’s also nice pictures in today's animal-calendar. It was Dad who chose this animal. The dolphin is very smart and I think that's why Dad likes them.

There are many lovely dolphin cards and Christmas decorations with dolphins online, but it is not widely used here. Sometimes dolphins comes to Norway. It happens more often than before, but it is usually single dolphins and not a whole group. Dolphins are a type of whale and there are around 30 different types of dolphins. They communicate with the help of sound and have a great memory. I wish that I had a great memory too!

I have never seen a dolphin. Yet ^_^

Today is the 2nd Sunday in Advent.

We have lit two of the four candles. One is for hope and the other for joy or pleasure (we have a popular advent poem, written by Norwegian poet Inger Hagerup, that we use to cite, it has four verses, one for each candle, and it names four reasons to light the candles: hope, joy, longing and peace).

I wish you all a nice evening. See you again tomorrow ^_^

Kommentarer