Juledyrkalender 2017 - Luke 12 ^_^

I dag har solen skint i Vestby!
 Det var veldig fint! Jeg rakk ikke å gå ut i solskinnet, men jeg kikket ut av vinduet både titt og ofte. Uten at det gikk utover jobben, selvfølgelig.

Jeg og TK åpnet kalender i morges.
 Jeg fikk målebånd, TK fikk en grevling, og jeg konstaterte at det så veldig slitsomt ut å spille saksofon.

Etter jobb dro jeg og TK til senteret der jeg kjøpte meg flere varme strømpebukser. Det har vært så kaldt i dag. Jeg så ut som en gammel kone der jeg satt på kontoret, med ullsokker, sjal og et pledd over fanget. Da vi kom hjem, varmet TK en hvetepose til meg, og den varmet godt der den lå i fanget mitt. Det var herlig!

Bak dagens luke i juledyrkalenderen, gjemmer det seg et dyr som bor i litt varmere strøk. De holder til i Mexico og i Sentral- og Sør-Amerika. Det er en av de vakreste jungelkattene jeg vet om, nemlig ozeloten.
Da vi var små, abonnerte Mamma og Pappa på noe slags faktaark om dyr. Vi fikk permer og med jevne mellomrom kom det nye dyr som skulle inn i permen. Det var på et sånt ark jeg så Ozeloten første gang. Jeg ble helt forelsket.
En Ozelot er cirka dobbelt så stor som en vanlig huskatt. De ligger å sover om dagen, og jakter om natten. De er flinke til å tilpasse seg og finnes både midt i regnskogen og ute i åpnere landskap. 

På bildet under ser dere den første ozeloten jeg tegnet, i 1998! Jeg var 15 år. Bildet jeg så etter var fremsiden på faktaarkene jeg nevnte lenger opp ^_^
Dagen i dag har ikke vært så veldig julete i grunn, men jeg har sendt to julekort og jeg så mange fine julesokker og julepysjamaser på Cubus. Det finnes så mange fine juleting. Vi er halvveis fremme til julaften. Jeg begynner å kjenne at det kribler litt og at jeg er spent på gavene under treet ^_^

Håper alle har hatt en fin start på uken! 
Ikke glem å kos dere!

^_^

Kommentarer