Juledyrkalender 2017 - Luke 15 ^_^

I dag har solen skint, jeg har fått gaver på jobben og det er fredag. Tre gode ting, minst, på en og samme dag ^_^
 Den ene gaven jeg fikk var fra en kollega, og den var så fin! Både pennen og innpakningspapiret den lå i, glitrer og blinker. Jeg klipte ut en bit av papiret og klistret den fast på veggen.
 På pennen er det en liten englefigur. Veldig søt.

I kalenderen hjemme, der fant vi andre søte ting.
 En felespillende måne, en bever og tre små snømenn.

I kalenderen min i fjor, fikk jeg en liten figur av et dyr jeg liker veldig godt. Den står i bokhylla mi og jeg blir glad hver gang jeg ser på den. Da jeg fikk ideen om en juledyrkalender, så var det dette dyret jeg skrev ned på lista først. Det finnes 23 forskjellige arter krokodiller, men jeg har ikke valgt en bestemt type. Dagens dyr er rett og slett, helt enkelt, en krokodille.
 Krokodiller er krypdyr, og de har levd på jorden i 200 millioner år! Noen av artene tar vare på og passer på ungene sine, og jeg har sett mange bilder av krokodiller som bærer barna sine i munnen. Krokodillebarn er så søte! Jeg elsker dem. 

I mine yngre dager, og innimellom nå også, ønsket jeg at jeg var en krokodille. Jeg var ikke så glad i mat, og jeg hadde lest at krokodiller kan gå månedsvis uten mat. Det hørtes helt himmelskt ut. I stedet fikk jeg denne menneskekroppen som må spise flere ganger om dagen. Jeg leste også et sted at en voksen krokodille spiser ikke mer enn rundt 50 måltider i året. Det blir cirka en gang i uken.
 Dette bildet tok jeg i Akvariet i Bergen. Jeg husker ikke lenger hva slags krokodilledyr det er, men jeg synes de er veldig fine...

Da jeg begynte å forske på det med krokodiller og jul, fant jeg ut at krokodillen er et kjempepopulært juledyr! Det finnes barnebøker, figurer, kort...

Hva med en figur som dette, for eksempel?
 Jeg håper alle har fått en fin start på helgen og jeg ønsker dere en fin helg videre.

Vi ses igjen i morgen ^_^

Kommentarer